جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 شهريور 1395     
از پرتال جديد شهرداري تهران رونمايي مي‌شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مراسم رونمايي از پرتال جديد شهرداري تهران، در روز بيست و نهم شهريورماه سال جاري، مصادف با شب عيد بزرگ غديرخم، در سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران برگزار مي‌شود.

اين سازمان بر اساس رسالت خود در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداري، به باز طراحي و به‌روزرساني دانش‌محور سايت شهرداري تهران به آدرس www.tehran.ir بر مبناي ويژگي‌هاي تجربه‌کاربري و ارائه اثربخش خدمات به کاربران اقدام نموده است.

نهادهايي چون شهرداري تهران براي محقق ساختن چشم‌انداز و ماموريت‌هايشان در فضاي مجازي و به‌کارگيري ظرفيت‌هاي آن به صورت اثر بخش و کارا در پاسخ‌گويي به نيازهاي جامعه، بايستي خدمات را با کارکردهاي اطلاعاتي و عملکردي صحيح ارائه کنند. بنابراين مخاطبان هر خدمت به عنوان جامعه هدف، بايد تجربه‌کاربري رضايت‌بخشي داشته باشند تا چرخه استفاده از آن در فضاي مجازي استمرار يابد. پس از گذشت يک دهه از طراحي و استقرار پرتال رسمي شهرداري تهران و با توجه به اينکه تحقيقات و پژوهش‌هاي اخير موجب تغيير مرزهاي دانش در حوزه فناوري اطلاعات شده است، رويکرد دانش محور سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران، ارتقاء اثربخشي پرتال رسمي شهرداري مبتني بر فناوري‌هاي نوين را در دستور کار خود قرار داد.

ويژگي‌هاي پرتال جديد

پرتال تازه‌ي شهرداري تهران مبتني بر مفاهيم و ويژگي‌هاي تجربه‌ کاربري (UX) طرّاحي شده است. نماي ظاهري آن و استفاده از عناصر گرافيکي به جاي محتواي متني، دسترسي کاربران به بخش‌هاي مختلف پرتال را تسهيل مي‌کند. همچنين طرّاحي واکنش‌گرا متناسب با ابزارهاي کاربران (موبايل، تبلت و رايانه‌ شخصي) و توسعه‌ معماري اطّلاعات بر پايه‌ ساختارهاي اطّلاعاتي و خدماتي شهرداري تهران، سرعت بارگذاري صفحات را بالا برده است که اين کار علاوه بر افزايش ميزان رضايت کاربران، دسترسي راحت‌تر و ساده‌تر به اجزاي پرتال را فراهم مي‌آورد.

در اين مرحله از رونمايي، پرتال جديد در بازه‌ زماني کوتاهي به صورت آزمايشي فعّاليت خواهد کرد و پس از نظرسنجي از عموم کاربران و دريافت نظرات آنان و اجراي اقدامات اصلاحي، به صورت رسمي فعّاليت خواهد نمود. همچنين نسخه‌ قديمي پرتال شهرداري تهران نيز به مدّت محدودي در دسترس عموم خواهد بود.

سازمان فنّاوري اطّلاعات و ارتباطات شهرداري تهران، براي دريافت نظرات و پيشنهادها در خصوص پرتال جديد شهرداري، يک فرم نظرسنجي در پرتال قرار داده است و به پاس مشارکت در  اين نظرسنجي به قيد قرعه به پنج نفر از پاسخ‌دهندگان، پنج دستگاه تبلت، اهدا مي‌کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: