جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 شهريور 1395     
برجام نمونه بارز حل مسائل از طریق مذاکره بود

ایسنا نوشت: سفیر ایران در هلند برجام را نمونه‌ای بارز از حل مسائل در عرصه بین‌المللی از طریق مذاکره و دیپلماسی دانست.
 

سوزان ترستال صبح روز یک‌شنبه به مناسبت روز جهانی صلح در موزه صلح تهران حضور یافت.

وی با اشاره به توافق انجام شده بین ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: برجام نشان داد که می‌توان از طریق مسالمت‌آمیز گفت‌وگو کرد و به نتیجه رسید.

ترستال با اشاره به جنگ‌های جهانی و خساراتی که به دنبال داشتند، گفت: پس از 2 جنگ جهانی سازمان‌های بین‌المللی جهانی ایجاد شدند تا مطمئن شوند کشورها برای حل مناقشات خود از روش‌های صلح‌آمیز استفاده می‌کنند. از همان زمان هم هلند نقش موثری در این زمینه ایفا کردند و از آن‌جا که لاهه میزبان 2 نشست تحت عنوان کنفرانس لاهه برای قوانین بین‌المللی بود، امروزه شهر لاهه به عنوان شهر جهانی صلح و احقاق حق نامیده می‌شود.

سفیر هلند در تهران با اشاره به بررسی پرونده‌های حل اختلافات کشورهای مختلف در لاهه افزود: این شهر میزبان دادگاه‌های حل اختلافات زیادی از جمله دادگاه حل اختلاف ایران و آمریکا بوده است.

وی گفت: موزه صلح تهران جزء مجموعه موزه‌های جهانی است که با لاهه و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همکاری دارد.

ایران هر سال تعدادی از افراد شیمیایی را به سازمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌فرستد و آنها تجربیات خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارند. این افراد امروز از قربانیان گذشته به قهرمان‌هایی تبدیل شده‌اند که برای ادامه زندگی تلاش می‌کنند.

هم‌چنین در این مراسم پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی صلح از سوی نماینده دفتر سازمان ملل در تهران قرائت شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: