جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 25 شهريور 1395     
معاون اول کدام رییس‌جمهور ایران برای کشیدن کاریکاتورش سکه جایزه داد؟

کاریکاتوریست مجله گل‌آقا در برنامه «خندوانه» که دیشب از شبکه نسیم پخش شد، از کشیدن کاریکاتور شخصیت‌های مهم سیاسی و واکنش‌های آنان نسبت به این تصاویر گفت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد عربانی، کاریکاتوریست معروف که شب گذشته مهمان «خندوانه» بود، با بیان خاطراتی از گذشته گفت: «مهم ترین شخصیت ایرانی را که کاریکاتورش را کشیدم و واکنش مثبت نشان داد، دکتر حسن حبیبی بود. مرد نازنینی که من بارها کاریکاتور او را کشیدم و حسابی دستم به کشیدن چهره او عادت کرده بود.»

او ادامه داد: «زمانی تصمیم گرفتیم به مدت دو سه هفته کاریکاتوری از دکتر حبیبی که معاون اول رییس جمهور بود، نداشته باشیم و همان زمان او نطقی کرد و گفت 75 درصد مردم ایران صاحبخانه هستند. در واکنش تصویری از شاغلام کشیدم که در حال کشیدن نقاشی حبیبی است و نوشتیم که با این صحبت ها گویا تنش می خاره. دکتر حبیبی با دیدن این کاریکاتور از من دعوت کرد و در آن دیدار، لوح تقدیر و یک سکه به من داد.»

عربانی با بیان این که وزیران کابینه رفسنجانی از کشیده شدن کاریکاتورشان خوشحال می شدند، افزود: «تنها یکی از اعضای کابینه کشیدن صورتش را حرام کرده بود و من او را می کشیدم که سر جلسه هیات دولت خوابیده است.»

او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مخالفت های خانواده اش با کاریکاتوریست شدنش تصریح کرد: «خانواده ام مخالف قرتی بازی هایی چون موسیقی و کاریکاتور بودند و من توسط مصطفی رمضانی به دنیای کاریکاتور وارد شدم که الان در پاریس زندگی می کند.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: