جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 مهر 1393     
رکوردشکنی سینمای چین درگیشه

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجموع فروش سینمای چین در 9 ماه نخست سال جاری میلادی در حالی به 2/16 میلیارد پوند رسیده است که فروش سینمای این کشور آسیایی در کل سال 2013 ، 2/18 میلیارد بوده است.

 

فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» که تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سال 2014 بوده است، موفق به فروش 198 میلیون پوند در سینماهای چین شده است و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای چین را نیز در سال جاری در اختیار دارد.

 

از سویی دیگر فیلم فانتزی و سه بعدی «شاه میمون» به کارگردانی «پوی سوی چنگ» با فروش 104 میلیون پوندی پرفروش‌ترین فیلم داخلی سینمای چین تاکنون بوده است.

 

همچنین فیلم «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» به کارگردانی «برایان سینگر» 72/6 میلیون پوند و فیلم ابر قهرمانی «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» 72/3 میلیون پوند در سینماهای چین فروخته‌اند.

 

طبق آماری که سه ماه پیش از سوی اداره مطبوعا‌ت‌، انتشارات‌، رادیو، فیلم و تلویزیون چین‌ منتشر شد، میزان فروش سینماهای این کشور در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی نیز با افزایش 25 درصدی همراه بوده است.

 

چین دارای بزرگترین بازار فیلم جهانی پس از هالیوود است و سال گذشته با فروش سه میلیارد دلاری به عنوان بهترین بازار بین‌المللی فیلم شناخته شد.

 

پیش‌بینی می‌شود مجموع فروش سینمای چین در سال 2014 با توجه به فیلم‌هایی که در ادامه سال در نوبت اکران قرار دارند از رکورد سال پیش نیز پیشی بگیرد.

 

فیلم «نگهبانان کهکشان» محصول استودیو مارول قرار است 10 دسامبر در سینمای چین اکران شود و فیلم چینی «هدف گلوله» نیز از دسامبر در نوبت اکران قرار دارد.

 

سینمای چین در حالی در آستانه کسب رکورد جدیدی در میزان فروش سالانه است که هالیوود با کمترین میزان فروش تابستانی خود در هشت سال اخیر روبرو بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: