جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 شهريور 1395     
سیستم نورپردازی پروژه گذر موج راه‌اندازی شد
راه‌اندازی سیستم نورپردازی پروژه گذر موج

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، مهندس مهدی ذوالفقاریان ضمن اعلام خبر فوق افزود: در طراحی سیستم نورپردازی پروژه گذر موج به گونه‌ای عمل شده که فضا و احجام ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، نما و حس متفاوتی را در طول شب به بازدیدکنندگان القا کند.

وی با بیان آنکه سیستم نورپردازی پروژه گذر موج شامل طیفی متنوع از نور نقطه‌ای تا نور خطی است، یادآور شد: ایجاد فضای پرنور در زیر رواق‌ها و سازه‌های قوسی شکل و همچنین خلق فضای کم نور در کنار دریاچه، باعث ایجاد پویایی در ابنیه تاج سد و احساس آرامش در محوطه پیرامون آب شده است.

مهندس ذوالفقاریان هدف از ایجاد فضای نورانی در طرفین قوس میانی و تعبیه چراغ‌های درختی و سکوهای نورانی را، فراهم ساختن فضایی آرام و به دور از هیاهو برای بازدیدکنندگان مجموعه دانست و افزود: مسیر ویژه عبور دوچرخه در این پروژه با استفاده از نورهای نقطه‌ای نزدیک به زمین، از سایر بخش‌ها متمایز شده است.

به گفته جانشین مجری طرح‌های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، ایجاد نورهای خطی روی سقف و شکاف‌های سازه‌های قوسی شکل تاج سد، گذر موج را از فواصل دور و از نقاطی از قبیل بزرگراه شهید خرازی، بوستان جنگلی چیتگر و مجتمع‌های مسکونی اطراف دریاچه قابل رویت ساخته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: