جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 شهريور 1395     
معاون شهردار تهران در بازديد از كارخانه واگن‌ سازي مترو تأکید کرد
افزایش تولید واگن سازی از 14 واگن به 21 واگن در ماه

واگن سازی تهران سرمایه ای ملی و مصداق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران در بازديد از كارخانه واگن سازي متروي تهران از بخش هاي مختلف اين كارخانه 5 هكتاري ديدن كرد و از نزديك در جريان فرآيند توليد این محصول مهم صنعتی در اين مجموعه بزرگ توليدي قرار گرفت.

دكتر مازيار حسيني در حاشيه اين ديدار، هدف از بازديد خود را آشنايي نزديك با همت بلند و تلاش مهندسان و كارگران كارخانه واگن سازي متروی تهران اعلام كرد و گفت: اين مجموعه، مسير خود را به خوبي دارد طي مي كند و نوع نگاه رو به جلوي حاكم بر آن، نشان دهنده موفقيت مسير انتخاب شده و متضمن افقی روشن و آينده اي موفق براي اين واحد بزرگ صنعتي است.

وي با اعلام اين كه شيوه كار در كارخانه واگن سازي متروي تهران، نشان دهنده هدف گذاري درستي است كه در آن پيش بيني شده، تأكيد كرد: البته اين مجموعه، ظرفيت بالايي دارد كه با يك برنامه هدفمند، می توانيم آن را همزمان با ارتقای كيفيت، به بالاترين ميزان ممكن افزايش دهيم و آن را به يك واحد صنعتي نمونه در سطوح ملی و حتی بین المللی تبديل كنيم.

متروی تهران 180 کیلومتر خط و 103 ایستگاه در حال فعالیت و 100 کیلومتر خط و 70 ایستگاه در دست ساخت دارد

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه كارخانه واگن سازي متروي تهران در برنامه 5 ساله خود بايد به توليد 490 دستگاه واگن و به عبارتي 70 رام قطار در سال برسد، اظهار كرد: با توجه به وجود استعداد و ظرفيت كافي در اين مجموعه، با حمايت جدي و باور قلبي مي توانيم به اهدافمان نائل شويم.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه گردش نقدينگي مجموعه واگن سازي متروي تهران از طريق فروش واگن و ارائه خدمات تعمير و پشتيباني به متروي پايتخت و متروهاي ساير كلان شهرهای كشور، موضوع مهمي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد، تصريح كرد: خود را موظف مي دانيم كه منابع مورد نيازمان را تأمين كنيم تا اين مجموعه با دلگرمي هر چه بیشتر، كار خود را انجام داده و كيفيت و ايمني در توليدات و خدمات خویش را تا جاي ممكن بالا ببرد.

وي با تأكيد بر اين كه برخی فراموش کرده اند که در حال حاضر در ناوگان گسترده متروي تهران با 180 كيلومتر طول و 103 ايستگاه، بیش از 1200 واگن مترو مشغول فعاليت هستند، اضافه كرد: امروز به منظور توسعه شبكه متروي تهران، حدود 100 كيلومتر خط و 70 ايستگاه در دست ساخت داریم که بالغ بر20 هزار نفر به صورت شبانه روزي در آن مشغول به كار هستند.

احتمال خطای انسانی در مجموعه ای که 20 هزار نفر سه شیفته در آن کار می کنند وجود دارد

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به احتمال بروز خطاي انساني و وقوع اتفاق در مجموعه بزرگي از ايستگاه ‌ها و خطوط در دست بهره برداري و در حال ساخت مترو كه بالغ بر 20 هزار نفر، سه شيفته در آن در حال فعاليت هستند، اظهار كرد: البته بايد احتمالات را به حداقل ميزان ممكن كاهش داده و جلوي تكرار هر گونه اتفاقي را بگيريم.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه مترو، كيفي ترين مجموعه شهري تهران است و از ساخت و ساز تا بهره برداري مترو و از توليد واگن تا حفاري تونل هاي مترو، بخش هايي اند كه بايد از بالاترين استاندارد و بیشترین ایمنی برخوردار باشند، تصريح كرد: در اين بخش، بايد دو مؤلفه ايمني و كيفيت را به بالاترين اندازه و مديريت و نظارت را به بيشترين ميزان ممكن برسانيم.

وي با تأكيد بر اين كه خيلي از مقامات و گردشگران خارجي، در تصویر ذهنی که قبل از ورود به پایتخت كشورمان برای خودشان ساخته اند، تفاوت چنداني بين تهران با كابل قائل نیستند، اضافه كرد: ‌اين در حالي است که ميهمانان خارجي وقتي پيشرفت هاي تهران و انبوه پروژه هايي كه در دهه اخير در این کلان شهر اجرا شده را از نزدیک مي بينند، پايتخت كشورمان را با پايتخت هاي اروپايي همچون رُم مقايسه مي كنند.

اگر حمایت شهردار تهران نبود بسیاری از پروژه های بزرگ شهری که به اتمام رسیده آغاز نمی شد

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه تهران امروز، حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و انصافاً در اين چند سال، كارهاي خوبي در اين كلان شهر انجام شده، اظهار كرد: همدلي هر چه بيشتر و حس دندانه اي از چرخ دنده اي بودن كه فرآيند توسعه شهري را به پيش مي برد، احساس خوشآيندي است كه از طریق آن می توانیم خود را در پيشرفت شهرمان، سهيم و شریک بدانيم.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه برنامه ريزي مان براي شهر با نگاه به آينده است و بر اين اساس، انصافاً اگر حضور شهردار محترم تهران و حمايت هاي ايشان نبود، نمي توانستيم بسياري از پروژه هاي بزرگي كه طي دهه اخیر در حوزه عمران شهري به اتمام رسيده را حتی آغاز كنيم چه برسد به این که به سرانجام برسانیم، تصريح كرد: بسياري از مديران ما نگاه به آينده ندارند و ديد مديريتي آنها بسيار محدود است و نوع نگاه حاكم بر مديريت شهري تهران، ظرفيت بزرگي است كه بايد قدر دانسته شود.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه مجموعه واگن سازي متروي تهران به عنوان سرمايه اي ملي، مصداق «اقتصاد مقاومتی» مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، خاطرنشان كرد: اين مجموعه با ارائه محصولاتي با كيفيت بالا و قيمت پايين با لحاظ استاندادهاي روز اروپا، قادر است نه تنها پاسخگوي نيازهای  سراسر كشور، بلكه جوابگوي بازارهای منطقه نيز باشد.

اعلام آمادگی مدیرعامل واگن سازی تهران برای تولید انواع قطارهای مترو

قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مديرعامل شركت واگن سازي تهران با اشاره به اين كه در اين مجموعه، انتقال تكنولوژي را به عنوان راه حلی اجرایی در دستور كار قرار داده ايم و در 5 نوع محصولي كه در واگن سازي متروی توليد مي كنيم، تكنولوژي روز اروپا را مورد استفاده قرار مي دهيم، اظهار كرد: نمونه قطارهاي مورد استفاده در متروی شهرهاي مختلف از مشهد و قم گرفته تا اهواز و شيراز را ساخته ايم و آمادگي توليد تمامی نمونه های موجود قطارهاي مترو را داريم.

مهندس علي محمد قلي ها  با بيان اين كه واگن سازي تهران آمادگي تجهيز پايانه هاي مترو را نيز داراست، از ورود اين مجموعه به بحث نگهداري و تعميرات دوره اي و اساسي ناوگان ريلي خبر داد و تصريح كرد: مدت تعميرات اساسي یا اورهال هر قطار مترو را از 4 ماه به 3 ماه كاهش داده ايم و امروز قادر به بازسازي كامل 8 قطار مترو در سال هستيم.

وي با تأكيد بر اين كه در حال حاضر، هر ماه 14 دستگاه واگن مترو معادل دو رام قطار در كارخانه واگن سازي متروي تهران ساخته مي شود و به دستور معاون شهردار تهران، ظرفيت اين مجموعه را به توليد ماهانه 21 دستگاه واگن مترو معادل سه رام قطار افزايش خواهيم داد، خاطرنشان كرد: البته هدف گذاري مان در برنامه 5 ساله مجموعه و با استفاده از حداكثر ظرفيت ممکن، توليد 42 دستگاه واگن مترو معادل شش رام قطار در ماه است.

همچنين در اين جلسه مهندس هابيل درويشی مديرعامل شركت متروي تهران، مهم ترين برنامه شركت واگن سازي تهران در حوزه ساخت داخل را بومی سازي کامل در توليد قطار مترو اعلام و تأكيد كرد: به اين منظور، سهم داخلی سازی قطعات توليد قطار مترو را به حدود 60 درصد افزايش داده ايم که با برنامه ريزي به عمل آمده می توانیم اين سهم را به 85 درصد برسانیم. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: