جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 شهريور 1395     
دبیر هیات عالی نظارت کشور:
کاهش زمان رسیدگی به تخلفات در شهرداری تهران قابل تقدیر است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، فردین خرازی رییس امور اخلاق اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیرخانه هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه بازدید از اداره کل هماهنگی و نظارت بر هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران به نقش مهم این دستگاه در برخورد با تخلفات و ارتقای سلامت اداری تاکید کرد.

خرازی در نشست با معاونین و مدیران هیات های رسیدگی اداره کل ،ضمن تقدیر از عملکرد این اداره کل گفت: هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری باید با درنظر گرفتن مصالح سازمانها و ارگانها و همچنین افراد شاغل در این مجموعه ها، آرای درست صادر کنند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم در رتبه بندی جهانی رتبه مطلوبی را کسب کنیم لازم است تا قوانین و مقررات را یکپارچه کنیم و بسترمناسب فرهنگی را برای صیانت از حقوق مردم در کشور ایجاد کنیم که نقش شهرداری تهران در این فرهنگ سازی بی بدیل و غیرقابل قیاس با سایر دستگاه ها است.

خرازی با تاکید براینکه کاهش زمان رسیدگی به تخلفات در شهرداری تهران قابل تقدیر است،ادامه داد: دولت الکترونیک و عدم تماس مستقیم با ادارات تا حد زیادی سلامت اداری را بالا می برد. اگر بتوانیم گلوگاه های فساد را شناسایی کنیم و قبل از اتفاق مفسده ان را پیشگیری کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد که لازمه آن افزایش فرایند بازرسی در نقاط فسادخیز است.

وی گفت: اگر بتوانیم سیستم نظارت پیشگیری را با مشارکت نظام مند مردم و سازمان های مدنی (مردم نهاد) ارتقا دهیم پاسخگویی ها و تامین سلامت اداری بسیار افزایش پیدا می کند و تفاوت ما با سایر کشورها در این است که دستگاه های دولتی نظارت می کنند نه سازمان های مردم نهاد.

خرازی تصریح کرد: البته در زمینه فساد اداری در کشور بزرگنمایی هم می شود اما باید ساز و کاری فراهم شود تا صدای مردم از جای جای کشور شنیده شود تا به دادخواهی مردم بپردازد. قانون نظام رسیدگی به تخلفات اداری از سال 72 اجرا شده که قانون خوبی است، البته نیاز به روزآمد شدن دارد تا نظام رسیدگی به تخلفات اداری اثربخشی و کارآمدی لازم را پیدا کند. همچنین در برنامه جامع نظام جبران خسارت نیز دیده شده است تا در صورتی که یک نهاد دولتی به هر دلیل خسارتی را به شخصی تحمیل کند مکلف است تا آن خسارت را جبران کند و ما از اداره کل رسیدگی به تخلفات اداری انتظار داریم در هفته پژوهش با ارائه گزارش آسیب شناسی از سازمان خود آن را به دیگر هیات های کشور نیز ارائه دهند و ما بزودی سامانه رسیدگی به تخلفات را در سراسر کشور راه اندازی خواهیم نمود و امیدواریم شهرداری تهران جزء پیشگامان این نهضت در راه اندازی این سامانه باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: