جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 شهريور 1395     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با سما:
براي هر حادثه اي مترو را متهم نكنيم

به گزارش حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل ونقل شهردار تهران با اشاره به حادثه روزهاي اخير در مترو گفت: بايد در هر حادثه اي با اتكا به نظرات كارشناسي قضاوت كرد و نبايد تنها مترو را عامل اصلي اين حوادث دانست.

مازيار حسيني در گفت و گو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به حادثه خيابان پيامبر و مطالعات گسترده قبل از انجام عملیات عمرانی مترو گفت: معمولا قبل از انجام پروژه های عمرانی مترو ، مطالعات ژئوتکنیکی گسترده طبق استاندارهای ملی انجام می شود که حفرات و مغارهاي احتمالي نیز شناسایی می شوند و این اتفاق برای خط شش مترو تهران وساير خطوط انجام شده است.

وی افزود: اکنون با استفاده از روش های جی. پی . آر حفره ها و مغارهاي احتمالي شناسايي مي شوند که این عملیات نیز براي خطوط مترو نيز انجام شده اما نكته اصلي این است كه حفرات ومغارها هر لحظه به وجود مي آيند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اينكه اين ماجرا بايد به شكل ريشه اي حل شود ،خاطرنشان کرد: اكنون از پين هاي نشست سنجي نيز براي پيش بيني اين حوادث استفاده مي شود ولي اين ماجرا تنها به مترو مربوط نيست و حتي اگر حفاري هاي مترو تمام شود ،مسئله نشست زمين حل نخواهد شد.

وي با اشاره به اينكه هر حادثه اي بايد كارشناسي بررسي شود ،افزود: در تحقيقي كه ما از مردم محلي خيابان پيامبر انجام داديم سابقه نشت آب و تذكر ساكنين وجود داشته است.

حسيني با بيان راهكارهاي جلوگيري از تكرار پديده نشست زمين در این باره اظهار کرد: بازدیدهای دوره ای از شبکه در تقاطع ها ، کنترل پرتی آب در مسیردر تونل های ترافیکی مترو یا شبکه فاضلاب بايد دقيق انجام شود تا به طور دقیق بايد بدانيم اين مسيرها بالقوه مي توانند به شكل پيل الكتريكي عمل كنند.

وي افزود: انجام مطالعات ژئوتكنيك منطقي در پروژه ها بايد همواره مد نظر قرار بگيرد.

به گفته معاون حمل ونقل ترافيك شهرداری تهران، به كارگيري ديدگاه مديريت يكپارچه شهري ، راهكاربلند مدتي است كه همه اين مباحث را داخل يك خانواده جمع مي كند.

حسینی در در ادامه با اشاره به حادثه مترو تونل كيانشهر گفت:در اجرا و طراحي هيچ مشكلي وجود نداشت و به احتمال زيادخطاي انساني سبب اين حادثه شده است.

وي با تاكيد بر اينكه تيم كارشناسي به زودي دليل اصلي اين حادثه نادر را بيان مي كند، بار دیگر تاکید کرد: در هر حادثه اي بايد منتظر دلايل كارشناسي بود و نبايد سريع مترو را مقصر اصلي حادثه قلمداد كرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: