جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 شهريور 1395     
داور جنجالی دیدار ایران را قضاوت می‌کند!

روزنامه آرمان امروز: بنجامین ویلیامز داور استرالیایی که ایرانی‌ها خاطره تلخی از او دارند برای قضاوت دیدار تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان انتخاب شده است. این مساله اما با واکنش‌هایی از سوی اهالی فوتبال مواجه شده است.

این داور که قضاوت دیدار ایران و عراق در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ را بر عهده داشت و با اخراج مهرداد پولادی مسبب اصلی شکست ایران بود سال گذشته حاضر نشد برای قضاوت یک بازی در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا به تهران بیاید اما حالا برای مسابقه حساس ایران و ازبکستان در تاشکند که ۱۵ مهر برگزار می‌شود انتخاب شده است. بد نیست یادآوری کنیم قضاوت سوال برانگيز داور استراليايي در ديدار ايران و عراق واکنش تند هواداران ايراني را در پي داشت. بنجامین ویلیامز که با اخراج پولادی باعث ده نفره ایران شده بود با واکنش تند ایرانی‌ها در فضای مجازی روبه‌رو شد. هواداران تیم ملی که به شدت از دست این داور ناراحت بودند با هجوم به صفحات شخصی این داور گلایه‌های خود را ابراز کردند که فیسبوک و اینستاگرام این داور مورد هجوم برخی ایرانی‌های عصبانی قرار گرفت.

انتقاد کی روش

کارلوس کی‌روش درباره عملکرد داوران در مسابقات مقدماتی جام جهانی، گفت: موضوع دیگری که دغدغه من است عملکرد داوران جوان و بی‌تجربه در دو بازی گذشته بوده است. داورانی که به راحتی مقابل بازیکنان ایران به راحتی از کارت استفاده می‌کنند و این موضوع من را به فکر برده است. بعد از ۳۴ سال که در فوتبال هستم گاهی اتفاقاتی می‌افتد که من را شگفت زده می‌کند. ویلیامز که در مسابقات جام ملت‌های آسیا در بازی با عراق داور ما بود و مشکلاتی داشت، همان سازمان او را برای داوری بازی با ازبکستان معرفی کرد. او سال گذشته برای جام باشگاه‌های آسیا هم معرفی شده بود که قبول نکرد به ایران بیاید. سرمربی تیم ملی ایران افزود: داوری که نپذیرفته بود به ایران بیاید و این پیشنهاد را رد کرده بود الان برای قضاوت بازی ما و ازبکستان قرار است داوری کند. اگر او داور با شخصیتی است باید همه جا بتواند به راحتی قضاوت کند. اینجا سوال‌هایی برای ما پیش می‌آید. البته ما نایب‌رئیس آسیا را داریم آقای کفاشیان که نمی‌دانم چه کار می‌کند. اگر او بتواند پاسخ‌هایی برای ما داشته باشد و بتواند کمک کند خوب است. مشکل دیگر اینکه نمی‌دانیم با سوریه باید کجا بازی کنیم. بازی‌های دوستانه را هم به همین دلیل یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم.

مذاکره غیر رسمی با‌ای اف سی؟!

محمدرضا ساکت رئیس سازمان تیم‌های ملی درباره انتخاب بنجامین ویلیامز به عنوان داور دیدار ایران و ازبکستان و اینکه آیا AFC برای معرفی این داور زودتر از موعد اقدام نکرده اظهار کرد:‌این رویه همیشگی بوده و با توجه به حساسیت‌های بازی‌ها باید هماهنگی‌هایی صورت بگیرد و همه چیز در دوره‌های گذشته به این شکل بوده است. رئیس سازمان تیم‌های ملی همچنین گفت: با توجه به محدودیت‌ها و حساسیت‌های مسابقه‌ها در این مرحله کنفدراسیون آسیا بهترین موجودی‌های خود را به صحنه می‌آورد. حساسیت‌هایی هم با توجه به عملکرد این داور در بازی‌های گذشته وجود داشته و نگرانی‌هایی وجود دارد که امیدواریم این داور بهترین عملکرد خود را در بازی داشته باشد و شرایطی را فراهم کنیم که قضاوتی منطقی انجام دهد. او با بیان اینکه نمی‌توان برای تغییر داور بازی با ازبکستان، اقدام رسمی انجام داد افزود: ما در حال مذاکرات غیر رسمی هستیم و نمی‌توانیم این موضوع را از راه‌های رسمی دنبال کنیم. به دنبال این هستیم که یک ناظر ویژه برای این بازی انتخاب شود و همین موضوع موجب می‌شود این داور قضاوتی منطقی داشته باشد. در این زمینه کمیته روابط بین‌الملل و رئیس فدراسیون فوتبال مذاکراتی با AFC داشته‌اند. ساکت در پاسخ به این سوال که آیا AFC در پاسخ به اعتراض ایران، اقدامی انجام می‌دهد گفت: تلاش ما این است که ناظر ویژه‌ای برای این بازی حضور داشته باشد و همین موضوع کمک زیادی در برطرف شدن نگرانی‌های ما می‌کند. باید بستر مناسبی برای قضاوت این داور مهیا شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: