جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
مانور زلزله و حمل و نقل با نظارت ژاپنی ها در تهران برگزار شد

به گزارش گروه 22گانه شهرداری نیوز، نخستین مانور حمل و نقل و مسیرهای اضطراری با فرض وقوع زلزله با نظارت متخصصان ژاپنی در مرکز مدیریت بحران تهران برگزار شد.

مسدود شدن معابر شهری در هنگام وقوع حوادث و سوانح به ویژه زلزله یکی از مشکلات امدادرسانی به شمار می آید که چاره کار آن تعیین مسیرهای دارای اولویت از قبل و برنامه ریزی برای بازگشایی در زمان حادثه است.

سازمان همکاری های ژاپن (جایکا)  بیش از 10 سال سابقه همکاری در مطالعات زلزله تهران دارد و متخصصان آن در مانور شبکه حمل و نقل اضطراری که با عنوان پست فرماندهی برگزار شد، مشارکت داشتند.

بر اساس این گزارش فرضیه این مانور وقوع زلزله ای به شدت 7 ریشتر در گسل شرق تهران(منطقه4) بود که به بزرگراه ها و معابر منطقه از جمله بزرگراه های شهید همت و شهید بابایی آسیب رساند و حمل و نقل در این مسیرها مختل شد. بنابراین بلافاصله ستاد مدیریت بحران منطقه و مرکز مدیریت بحران شهر تهران به حال آماده باش در آمدند و نیروهای عملیاتی از جمله پلیس راهور در قالب گروه حمل و نقل  برنامه عملیاتی و از قبل طراحی شده بازگشایی معابر اصلی و دارای اولویت(اضطراری) را تمرین کردند و شبیه سازی مدیریت اضطراری حمل و نقل انجام شد.

دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه این مانور گفت: داشتن برنامه حمل و نقل اضطراری و انجام تمرین بازگشایی معابر اولویت دار ضروری است و طرح های مطالعه شده در این زمینه باید از سوی نهادهای دخیل در موضوع اجرا شود.

در این مانور علاوه بر متخصصان جایکاه، متخصصان سازمان های آب،برق،گاز،پلیس راهور و بخش های مختلف عمرانی، خدماتی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم حضور داشتند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: