جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
"همای سعادت" کجاست؟

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه از برگزاری تور رایگان بازدید از جاذبه طبیعی و منحصر به فرد "همای سعادت" به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، بهمن اخلاقی با اعلام این خبر اظهار کرد: این تور روز یکشنبه سیزدهم مهر ماه و در روز عید سعید قربان به مقصد مناطق کویری شهرستان سرخه، منطقه کوه سرخ و جاذبه همای سعادت برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه همای سعادت، صخره‌ای زیباست که بر اثر عوامل طبیعی به شکل عقاب درآمده است، گفت: علاقمندان می‌توانند تا روز پنج‌شنبه دهم مهرماه با مراجعه به میراث فرهنگی شهرستان سرخه برای شرکت در این تور ثبت‌نام کنند.

 

اخلاقی با اشاره به اینکه این جاذبه طبیعی در منطقه کوه سرخ شهرستان سرخه واقع شده است، افزود: این صخره طبیعی به دلیل عظمت و جذابیت منحصر به فرد خود به همای سعادت معروف شده است.

 

وی گفت: "کوه سرخ"به دلیل رنگ سرخ تپه‌های نمکی به این نام شهرت دارد و همای سعادت نیز منظره‌ای بسیار باورنکردنی و طبیعی از کوه به شکل پرنده‌ای بزرگ است که بر اثر وزش باد به شکل یک عقاب بسیار زیبا در آمده است.

 

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه تاکید کرد: این منظره به صورت طبیعی شکل گرفته و ساخته دست انسان نیست.

 

همای سعادت، نامی است که مهندس" عنایت‌ا‌لله رنجبر" طبیعت‌گرد و جهانگرد سمنانی و کاشف این صخره بر روی آن گذاشته است.

 

همچنین سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار از برگزاری همایش پیاده‌روی و مسابقه نقاشی در این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری خبر داد.

 

"مهوش کمالی" اظهار کرد: همایش پیاده‌روی خانوادگی با مشارکت اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمسار و سایر دستگاه‌های اجرایی روز جمعه یازدهم مهر ماه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه این همایش به صورت زنده از شبکه سه سیما نیز پخش می‌شود، گفت: این همایش ساعت هفت صبح روز جمعه از میدان معلم گرمسار آغاز و در میدان انقلاب به پایان می‌رسد.

 

کمالی از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و کارگاه آموزشی هنرمندان صنایع‌دستی گرمسار با پنج غرفه در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: مسابقه نقاشی از اماکن گردشگری نیز روز چهارشنبه نهم مهر ماه ویژه نونهالان پنج تا 11 ساله در محل موزه اقوام گرمسار برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار هدف از اجرای این برنامه‌ها را ترویج گردشگری در بین تمامی اقشار جامعه عنوان کرد.

 

پنجم تا دوازدهم مهر ماه امسال به عنوان گردشگری در ایران گرامی داشته می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: