جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 شهريور 1395     
واردات سرم‌های خارجی به کشور

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات سرم‌های خارجی طی چندماه گذشته گفت: در حال حاضر هیچگونه کمبود سرم در سراسر کشور نداریم.

فارس: رسول دیناروند در ارتباط با موضوع کمبود سرم در کشور اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر هیچگونه کمبود سرم در سراسر کشور نداریم و گزارشی که اخیرا در این رابطه منتشر شده نادرست بوده است.


وی افزود: اگر کسی سه ماه پیش گزارش کمبود سرم را اعلام می‌کرد درست بود ولی الان هیچگونه خلاء و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. تولید سرم به خوبی در حال انجام است و پاسخگوی نیاز کشور بوده؛ البته چندی پیش یکی از خطوط تولید از سیستم خارج شد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: مجبور شدیم برای اینکه دچار بحران نشویم واردات سرم انجام بدهیم چرا که نمی‌توانستیم منتظر بمانیم بحران کمبود سرم در کشور ایجاد شود و بعد از آن دنبال راه حل بگردیم.

دیناروند با بیان اینکه یکی از رمزهای موفقیت ما در سه سال گذشته برای اینکه با بحران دارویی مواجه نشویم پیشگیری بود گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و در ارتباط با موضوع سرم نیز پیشگیری مبنای کارمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ذخیره‌سازی انجام گرفته و موجودی سرم عالی است گفت: تولید داخلی سرم نیز به روال عادی بازگشته و جوابگوی نیاز کشور است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: