جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 شهريور 1395     
صنعت خودرو به بازار رقابتی نیاز دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عدم ورود به حوزه برندسازی را از مشکلات امروز صنعت خودرو ایران اعلام کرد.

رامین نورقلی پور اظهار داشت : امروز آنچه که برای صنعت خودرو اهمیت دارد وجود تنوع در بازار خودرو داخل است این در حالی است که اغلب برندهای موجود در کشور از برندهای خارجی است.

وی با اشاره به اقدام خودروسازان در ایجاد تنوع در تولید تصریح کرد : با توجه به طرح مسائلی در خصوص تیراژ کم تولیدات جدید قطعا این استدلال که تیراژ از طریق کاهش تنوع افزایش یابد راهکار اقتصادی نخواهد بود.

وی با توجه به موضوع مونتاژکاری در صنعت خودرو ایران گفت : هر چند در تولید برندهای خارجی نیز بخش مهمی از آنها داخلی سازی شده است اما  متاسفانه در ساخت قطعات اصلی مثل موتور و طراحی ها تا کنون موفقیت خوبی کسب نشده است.

وی افزود : در چنین شرایطی ، در صورتی که در بازار کنونی به ایجاد تنوع در تولید به جهت تیراژ پایین قائل نباشیم جفای بزرگی به مصرف کننده و بازار خودرو داخل خواهد شد و قطعا پویایی لازم در این حوزه از صنعت کشور ایجاد نخواهد شد.

وی گفت : انچه که امروز صنعت خودرو نیاز دارد وجود بازار رقابتی است در حالی که عملا چنین شرایطی وجود ندارد قطعا در بازار رقابتی قطعه سازی موفق خواهد بود که قطعاتی خوب و  با کیفیتی را تولید نماید.

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس دهم ضمن قدر دانی نسبت به تلاش قطعه سازان داخلی در حوزه تولید و ایجاد اشتغال در کشور تصریح کرد : انتقاد بزرگی که به این حوزه وجود دارد عدم راندمان واحدهای قطعه سازی کشور در حوزه کیفی سازی در تولید است.

نورقلی پور افزود : البته کمیت نیز در این روند از اهمیت زیادی برخوردار است در صورتی که قطعه سازان داخلی در یک بازار رقابتی بتوانند کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند از طرفی این جریان با موضوع برندسازی در این صنعت همراه شود  قطعا منجر به افزایش صادرات و افزایش تقاضا مشتریان برای استفاده از خودروهای و نهایتا افزایش تیراژ تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد : البته موافق این بحث نیستم که چنانچه  تنوع خودروها افزایش یابد و این جریان منجر به کاهش تیراژ شود قطعه سازان داخلی متضرر خواهند شد.

وی تصریح کرد : هر چند در کوتاه مدت ممکن است این استدلال درست باشد اما بحث مهم ادامه حرکت در این چرخه معیوب است اینکه تا چه زمانی می خواهیم کیفیت را فدای کیمیت کنیم ؟ به نظر می رسد ایجاد بازار رقابتی در گرو تنوع بخشی به تولیدات است قطعا در چنین شرایطی که تولید می تواند منجر به افزایش کیفیت شود ضمن اینکه این افزایش کیفی در دراز مدت قطعه سازان را برای ورود به بازار رقابت جهانی توانمند تر خواهد نمود.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: