جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 شهريور 1395     
بررسی روند نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و خودروهای سنگین در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است باید کار کارشناسی درستی نسبت به جریان تولید و نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و تجاری در کشور صورت گیرد.

سعید باستانی افزود : کمیسیون صنایع و معادن در آینده نزدیک به جریان مسائل و مشکلات شرکتهای خودروساز تجاری و نوسازی در این بخش خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد : بررسی روند نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و خودروهای سنگین در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار دارد قطعا این مساله پس از تعطیلات مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد : با رسیدگی به این آخرین وضعیت فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و جریان نوسازی در این بخش در کمیسیون صنایع و معادن و دستیابی به نتایج لازم ، اطلاع رسانی دقیقی نسبت به این مساله خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور خاطر نشان کرد : در مقطعی برخی خودروهای چینی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر به لحاظ ایمنی با مسائلی مواجه گردید از این رو بایدبررسی دقیقی نسبت به این مسائل صورت گیرد.

وی گفت : باید وضعیت ناوگان سنگبن در کشور سامان دهی و برندهای موجود در این بخش مشخص شود ضمن اینکه باید مشکلات خودروسازان در حوزه سنگین وتجاری نیز مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس دهم اظهار داشت : قطعا پس از تعطیلات مجلس ، کمیسیون صنایع طی جسله ای با مدیران شرکتهای خودروساز در حوزه  تجاری و سنگین به مسائل و مشکلات در این بخش می پردازد.

باستانی افزود :  کمیسیون صنایع و معادن بر اساس وظایفی که بر عهده دارد ضمن توجه به وضعیت خودروهای سبک در کشور ، در نظر دارد تا به مشکلات شرکتهای خودروساز در حوزه تجاری نیز ورود کند .

وی همچنین به جریان واردات کامیون های با 3 سال کارکرد اشاره کرد و گفت : معتقدم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور باید از خودروهای نو استفاده و جایگزین شود چرا که ورود کامیون های سنگین کارکرده و نظارت بر کیفیت و ایمنی آنها قطعا با مشکلاتی مواجه است .

وی تاکید کرد : باید نسبت به ورود کامیون های دست دوم به کشور بازنگری صورت گیرد چرا که این جریان نیازمند روش های قاعده مند و استانداردی است .

وی با توجه به آمار تصادفات جاده ای واهمیت ایمنی و جان مسافران در کشور ، گفت : فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر علاوه بر مساله ایمنی در جاده ها ، مساله هزینه حمل و نقل و همچنین مصرف ابالای سوخت در کشور را به دنبال دارد  از این رو باید نسبت  به نوسازی در این بخش و جایگزینی یا خودروهای نو اهتمام بیشتری صورت گیرد.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: