جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
انتقادی که کار دست اوباما داد

مهر: انتقاد رئیس جمهور آمریکا از بی توجهی سرویس های اطلاعاتی این کشور به تهدید داعش با واکنش های منفی در داخل این کشور مواجه شده است.

به گزارش دیلی تلگراف، انتقاد "باراک اوباما" از "جیمز کلاپر" رئیس امنیت ملی آمریکا، با واکنش های منفی مواجه شده است. اوباما در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا تهدید داعش را از همان زمان آغاز فعالیت این گروه و یا زمانیکه تحرکات آن در عراق آغاز شده بود دست کم گرفته است گفت: فکر می کنم رئیس دستگاه اطلاعاتی ما جیمز کلاپر این خطر را دست کم گرفته است.

این اظهارنظر موجب شده تا منتقدین سیاست های اوباما که منتظر فرصت هستند تا عملکرد وی در سیاست خارجی را زیر سوال ببرند فرصتی مناسب برای حمله به کاخ سفید پیدا کنند.

برای مثال سناتور "جان مک کین"، در واکنش به این اظهارات اوباما گفت: اوباما باید به اشتباه خود اعتراف کرده و مسئولیت را برعهده بگیرد. همه رئیس جمهورها دچار اشتباه شده اند برای مثال رونالد ریگان در مورد موضوع "ایران-کنترا"، کلینتون در مورد بوسنی، و جرج بوش بعد از شکست در عراق. اوباما نیز باید به اشتباه خود در این مورد اقرار کند.

به نوشته دیلی تلگراف، این وضعیت در حالیکه به اعتقاد 60 درصد مردم آمریکا، سیاست خارجی این کشور به درستی هدایت نمی شود فشار جدیدی را بر کاخ سفید وارد می کند.

"فردریک هوف" مشاور اسبق وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه، که اختلاف نظر وی با دولت اوباما در مورد تسلیح شورشیان سوری در سال های گذشته، موجب کناره گیری وی از این سمت شد در این رابطه می گوید: نمی توان نهادهای اطلاعاتی را در این مورد گناهکار دانست. بعید می دانم که نهادهای اطلاعاتی زمانیکه داعش در حال تقویت مواضع خود در سوریه بود چشم خود را بر روی آن بسته باشند. مطمئنا هیچ یک از این اتفاقات از چشم آنها پنهان نمانده است.

وی در ادامه انتقاد از دولت آمریکا گفت: شکی نیست زمانیکه اوباما و مشاورانش به سراغ گزینه های نظامی می روند گیج می شوند و همچنین شکی در این نیست که گسترش نفوذ داعش در عراق متعجب کننده بوده است. اما با این وجود من در این مورد تردید دارم که نهادای اطلاعاتی آمریکا این مورد را نادیده گرفته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: