جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 شهريور 1395     
خودروسازان باید به سراغ تنوع و کیفیت در محصول بروند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید در صورتی که نگاه خودروسازان صرفا به بازارهای داخلی باشد با تنوع در تولید و تیراژ محدود این جریان به نفع صنعت خودرو و مصرف کنندگان نخواهد بود.

سعید باستانی اظهار داشت : چنانچه می خواهیم خودروساز باشیم باید نگاه صادراتی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد : باید نگاه خودروسازان به جریان ایجاد شده در تولید و همکاری های اخیر ، صادراتی باشد در چنین شرایطی است که تنوع در تولید در رنج های قیمتی متفاوت و کیفیت بالا می تواند در توسعه بازارهای صادراتی و رقابت پذیری و همچنین رشد تیراژ تولید نقش موثری داشته باشد.

وی تاکید کرد : در راستای دست یابی به چنین هدفی است که در همکاری های اخیر صادرات 30 درصد از محصولات مشترک پیش بینی شده است چرا که اصولا مشارکت و تولید برند معتبر تضمینی بر صادرات بهتر است.

وی اظهار داشت : در صورتی که نگاه صنعت خودرو ایران صادراتی باشد طبعا باید خودروسازان به سراغ تنوع و کیفیت در محصول بروند.

وی گفت : چنانچه خودروسازان به سمت توسعه بازارهای صادراتی حرکت نمایند قطعا تیراژ نیز افزایش خواهد یافت چرا که با توسعه بازارهای خارجی و مطالبات در این بخش، طبعا همراه با تنوع ، تیراژ تولید با رشد همراه خواهد شد.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس دهم در ادامه با توجه به جریان صادرات خودرو در ایران خاطر نشان کرد : توسعه بازارهای صادراتی رابطه مستقیمی به نوع قراردادها دارد به طوری که خودروسازان باید به دنبال تنظیم قراردادهایی باشند که هدف اصلی آن دستیابی به بازارهای صادراتی و توسعه در این بخش باشد و روز به روز سهم صادرات از تولید افزایش یابد.

باستانی افزود : البته در این راستا باید درصد داخلی سازی محصولات جدید نیز افزایش یابد به طوری که در این جریان خودرویی تولید شود که به تدریج سهم قطعات داخلی افزایش یافته و از سویی سهم صادرات محصولات مشترک نیز در قراردادهای اخیر افزایش یابد.

وی گفت : در قراردادهایی به صورت جوینت ونچر است و سرمایه گذاری صورت می گیرد طبعا به تدریج می توان بازارهای خارجی را در اختیار گرفت و به بازارهای هدف مشخصی صادرات نمود.

وی تصریح کرد : قطعا با چنین هدفی ، موضوع تیراژ تولید محصولات جدید در داخل حل خواهد شد.

وی گفت : مسلما هدف از قراردادهایی که منعقد می شود ، حضور موثر تولیدات با برندهای معتبر در بازارهای جهانی است.

وی افزود : در صورتی که در همکاری های اخیر صرفا تامین نیاز بازار داخل هدف باشد و صادرات به طور جدی دنبال نشود هر گونه تنوع در تولید ، توجیه اقتصادی را به دنبال نخواهند داشت ضمن اینکه در این همکاری باید تعهد فروش در بازارهای خارجی و صادرات محصولات بر عهده شرکای خارجی گذاشته شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: