جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 مهر 1393     
ظاهرسازی دولت هند در حفاظت از جنگل ها

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، روز سه شنبه وزیر محیط زیست، جنگل ها و تغییرات آب و هوایی هند،Prakash Javadekar ایده کاهش آلایندگی های این کشور به منظور مبارزه با تغییرات آب و هوا را به تمسخر گرفت.

وی ایالات متحده را مسئول بحران های آب و هوایی خواند و اظهار داشت به همین دلیل آمریکا وظیفه کاهش آلایندگی گازهای گلخانه ای را بر عهده دارد. این موضوع برای مدتی موضع هند برای تغییرات آب و هوایی در مذاکرات بین المللی بود.

کشورهای توسعه یافته اتمسفر را آلوده کرده و زمین را به بحران کنونی رسانده اند. دنیای در حال توسعه تاثیر کمی در به وجود آمدن این وضعیت داشته است. اما اکنون چین بزرگ ترین آلوده کننده کربنی است و هند نیز با رشد اقتصادش به سرعت در حال پیشروی در این مسیر است.

با دوام آلایندگی ها در آینده دولت های غربی می خواهند این کشورها متعهد به کاهش تاثیر خود در تغییرات آب و هوا شوند. کشورهای در حال توسعه برای انجام این کار نیازمند بهره گیری از تکنولوژی سبز جدید پرهزینه و جبران خسارت از طرف کشورهای توسعه یافته هستند. به همین دلیل است که کنفرانس های آب و هوایی گذشته بی نتیجه باقی مانده اند و هر طرف در موضع خود ایستاده است.

گفته می شود که روز سه شنبه در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در نیویورک Javadekar گفته است: "اصول اخلاقی مسئولیت در طول تاریخ فراموش نخواهند شد."

در عین حال که وی از این موضوع دفاع می کند عدالت در هند در طول تاریخ را زیر سوال می برد.

هند در سال 1972 قانون حفاظت از محیط زیست را وضع کرد که بر اساس آن حمایت دولت از حیات وحش تضمین می شود. اما این قانون بسیاری از جوامعی را که در حیات وحش زندگی می کنند را مجرم می داند. برخلاف غرب، جنگل های هند پناهگاه های حیات وحش خالی از انسان نیستند.

طرفداران محیط زیست و اداره جنگل های این کشور حضور این مردم حاشیه نشین را یک افت می دانند. این مردم تاکنون بوده اند و از این پس نیز خواهند بود و با قطع درختان برای تامین سوخت، شخم زمین برای برداشت محصول و شکار به منظور تامین غذا جنگل ها را تخریب می کنند. این مردم حمایت کمی از دولت می گیرند.

طی قرن ها بسیاری از جنگل ها و حیات وحش هند از بین رفته اند و برخی طرفداران محیط زیست که در شهرها زندگی می کنند هیچ ترسی از اخراج این افراد از جنگل ها ندارند. آن ها استدلال می کنند از آنجا که تنها 5 درصد زمین های این کشور به حیات وحش اختصاص یافته است این زمین ها باید عاری از انسان باشند.

البته Javadekar در نیویورک اظهار داشت هند به طور داوطلبانه و نه با دستور کشوری دیگر، با تغییرات آب و هوا مقابله خواهد کرد. اما در این کشور اگر یک معدن منجر به از بین بردن جنگل شود و یا یک کارخانه ذغال سنگ آلاینده کربنی بخواهد در زمینی جنگلی ساخته شود مردم بومی هیچ حق انتخابی ندارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: