جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 بهمن 1392     
ایران پنجمین رکورددار تلفات رانندگی

مهر: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ایران پس از ونزوئلا، تایلند، دومینیکن و پرو پنجمین کشور پرتلفات جاده ها است.

دکتر آقاجانی در سومین کنگره بین المللی ایمنی راه ها اظهار داشت: حوادث ترافیکی مهمترین چالش سلامتی در دنیا است به گونه ای که بر اساس آخرین آمارها یک میلیون و 240 هزار نفر در دنیا جانشان را به علت حوادث ترافیکی از دست داده و 250 میلیون نفر نیز مجروح و معلول شده اند.

وی ادامه داد: حوادث ترافیکی هشتمین علت مرگ در دنیا است و این در حالی است که تصادفات در کشور ما سومین علت مرگ و میر است.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت 92 درصد مرگ و میر تصادفات در کشورهایی با درآمد کم یا متوسط رخ می دهد و این در حالی است که این افراد مالک 53 درصد وسایل نقلیه موتوری در جهان هستند.

آقاجانی به اعلام اینکه ایران پنجمین کشور از نظر مرگ و میر است افزود: بر اساس آمارهای جهانی به ازای هر 100 هزار جمعیت ایران امروز پس از کشورهایی همچون تایلند، دومینیکن و ونزوئلا در رده پنجم قرار دارد.

وی افزود: سال قبل بیش از 19 هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند و 815 هزار نفر نیز مجروح شدند و این در حالی است که د ر9 ماهه سال جاری 14 هزار نفر جانشان را در تصادفات از دست دادند.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت بر اساس قانون پنجم توسعه باید سالانه آمار تصادفات رانندگی در کشور 10 درصد کاهش یابد. این در حالی است که در سال تلفات 13.7 درصد کاهش یافت اما در سال های بعد 4.9 و 6.5 درصد کاهش یافت که این آمارها نشان دهنده رشد کند برنامه است.

به گفته وی، در حال حاضر 3 هزار و 40 آمبولانس در 2 هزار و 841 پایگاه فعال هستند. در ده ماهه نخست سال جاری به دو میلیون نفر امداد رسانی انجام شد که 23 درصد عملیات ها مربوط به تصادفات بود این در حالی است که 70 درصد امدادرسانی در درون شهرها و 30 درصد بیرون شهرها انجام شده است. در حال حاضر میانگین زمان حضور اورژانس در شهرهای کوچک 8 دقیقه، در شهرهای بزرگ 10 دقیقه، تهران 12 دقیقه و جاده ها 14 دقیقه است.

آقاجانی بر ارتقای دانش عوامل اورژانس تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نیروهای اورژانس دارای مدرک فوق دیپلم و کارشناسی هستند و این در حالی است که در بیمارستان های تروماسنتر متخصصین ست اورژانس مستقر شده است.

وی در پایان گفت: اگرچه میزان بستری در بیمارستان ها بسیار رشد کرده است اما میزان مرگ و میر در بیمارستان ها کاهش یافته است.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: