جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 شهريور 1395     
هشدار به شهروندان درباره کلاهبرداری تلفنی

معاون دادسرای عمومی و انقلاب کرج با توضیح درباره شگرد کلاهبرداران گفت: در این روش فرد کلاهبردار به قربانی خود اعلام می‌کند که برنده سفر به عتبات عالیات شده و برای دریافت جایزه باید سراغ خودپرداز برود و با راهنمایی تلفنی جلوی بانک اقدام به خالی کردن حساب مالباخته می‌کند.

میزان: جواد یاوری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اشاره به شیوه‌های جدید کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی گفت: یکی از کلاهبرداری‌هایی که در چند سال اخیر بیشترین شکایت در دادسرا در مورد آن اتفاق می‌افتد درباره تماس‌هایی است که توسط کلاهبرداران با برخی شهروندان انجام می‌شود.


وی افزود: در این روش فرد کلاهبردار به قربانی خود اعلام می‌کند که برنده سفر به عتبات عالیات شده و برای دریافت جایزه باید سراغ خودپرداز برود و با راهنمایی تلفنی جلوی بانک اقدام به خالی کردن حساب مالباخته می‌کند.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب کرج به شگرد دیگر این کلاهبردارن نیز اشاره کرده و توضیح داد: اخیرا نیز در یک اقدام اغوا کننده و با ایجاد هیاهو به گونه‌ای القا می‌کنند که از یک برنامه زنده تلویزیونی تماس گرفته‌اند و با قرار دادن مالباخته در شرایط عجله‌ای، به هدف خود می‌رسند.

وی یافتن این مجرمان و کلاهبرداران را به دلیل استفاده از شماره حساب‌ و شماره تماس مخدوش و مجهول الهویه دشوار عنوان کرده و بیان داشت: مالباختگان و دیگر افراد که طمع کرده و قربانی می‌شوند باید بدانند که برای واریز وجه نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و احیانا اگر در مسابقه‌ای شرکت کرده و برنده می‌شوند تنها کافی است شماره حساب خود را بدهند.

یاوری تصریح کرد: با وجود اهمال‌کاری مالباختگان، دادسرا به وظایف قانونی خود برای احقاق حق آن‌ها و تعقیب کلاهبرداران عمل می‌کند ولی ضرورت دارند شهروندان با هوشیاری خود مانع از این کلاهبرداری‌ها شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: