جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 شهريور 1395     
قالیباف تاکید کرد:
اشتغال مدال آفرینان در مجموعه های ورزشی شهرداری تهران

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران در جریان بازدید از کمپ ورزشکاران مسابقات پارالمپیک ریو 2016، از حمایت کامل شهرداری تهران پیش از اعزام ورزشکاران به مسابقات و همچنین مدال آوران خبر داد و گفت: تا کنون نسبت به اشتغال مدال آفرینان در مجموعه های ورزشی شهرداری تهران اقدام شده است.  

محمد باقر قالیباف عصر دیروز در حاشیه بازدید از کمپ ورزشکاران مسابقات پارالمپیک، طی سخنانی در جمع خبرنگاران وضعیت ورزشکاران پارالمپیکی کشور را بیش از حد انتظار توصیف کرد و گفت: من پیش تر نیز از این مجموعه بازدید داشتم اما امروز شاهد بودم که ورزشکاران با نشاط و غیرت بیشتری در بخش های مختلف ورزشی شامل ورزش های تیمی و ورزش های انفرادی تمرین می کردند؛ به نحوی که اهل فن مطمئن هستند ورزشکاران پارالمپیک ما از مدال آفرینان و افتخارآفرینان خواهند بود و حتما روی سکو می ایستند.

وی افزود: برای کلیه کاروان ورزشی پارالمپیک کشور آرزوی موفقیت داشته و امیدوارم بتوانند امسال نیز پرچم کشور را  در مسابقات به اهتزار دربیاورند و مثل همیشه افتخار آفرین باشند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره جایزه مدال آوران مسابقات پارالمپیک نیز گفت: تا پیش از اعزام هر کاری که در زمینه پشتیبانی این عزیزان از دست ما بر بیاد، در خدمت آن ها خواهیم بود و پس از بازگشت از مسابقات نیز به طور ویژه خدمت رسانی خواهیم کرد؛ خصوصا اینکه بخشی از این ورزشکاران به نوعی در مجموعه های ورزشی شهرداری فعالیت می کنند.

به گفته قالیباف بخشی از کشتی گیران المپیکی کشور در رقابت های ریودوژانیرو و همچنین داوران مسابقه فینال فوتبال المپیک از همکاران مجموعه شهرداری تهران هستند که از افتخارات کشور به شمار می روند.

وی ادامه داد: ما تا کنون در زمینه اشتغال کلیه ورزشکاران مدال آفرین، خصوصا جانبازان و معلولان در مجموعه های ورزشی شهرداری تهران و در محیط های غیر ورزشی اقدام کرده ایم؛ همچنانکه هم اکنون  تعداد قابل توجهی از ورزشکاران رشته وزنه برداری در مسابقات پاراالمپیک ، از مدیران مجموعه ورزشی شهرداری تهران هم هستند.

شهردار تهران در ادامه درباره وضعیت مناسب سازی معابر شهر تهران به منظور عبور و مرور معلولان، تصریح کرد: مناسب سازی معابر شهر تهران نسبت به گذشته با سرعت قابل قبولی پیش می رود و اصلاح معابر را در کنار احداث پیاده راه ها برای جانبازان و معلولان انجام می دهیم، اما اقرار می کنیم که در این زمینه هنوز عقب هستیم.

قالیباف عنوان داشت: علاوه بر پیاده راه ها، ما در زمینه تحصیلات معلولان نیز فعالیت می کنیم و در دو - سه سال گذشته در حوزه تربیتی، آموزشی و ورزشی همه معلولان ذهنی و جسمی اقدام کرده ایم. همچنین به معلولانی که در منازل خود مشکل رفت و آمد دارند و یا در ساختمان خود به آسانسور و یا بالابر نیازمند هستند نیز توجه داشته ایم.

وی با اشاره به راه اندازی سرویس معلولان در پایتخت ابراز داشت: در حوزه حمل و نقل عمومی امروز سرویس مختص معلولان در سطح شهر راه اندازی شده و در حال فعالیت است که تا کنون  چنین اقدامی در داخل کشور سابقه نداشته است؛ البته همه این موارد حداقل هایی است که باید به در زمینه توجه به معلولان و جانبازان انجام دهیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: