جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 شهريور 1395     
مهر امسال با چند دانش‌آموز آغاز می‌شود؟

با پایان مرداد، کار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس نیز به اتمام رسید. امسال نیز خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزانشان در مدارس با مُشکلاتی مواجه بودند از هدایت تحصیلی تا یافتن مدرسه‌ای با کیفیت.

تسنیم: ثبت‌نام مدارس با آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد به صورت رسمی آغاز شد و با پایان یافتن امتحانات دانش‌آموزان سایر پایه‌ها روند کلی ثبت‌نام از روزهای پایانی خرداد وارد فاز جدی خود شد.


خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس تا پایان مرداد فرصت داشتند که با پایان مرداد، فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس نیز به آخر رسید اما آنگونه که علی زرافشان رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش به تسنیم می‌گوید:‌ کار ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تا پایان شهریور ادامه دارد چرا که برخی افراد شهر محل سکونت یا منطقه محل زندگی خود را تغییر می‌دهند و برخی دانش‌آموزان نیز به دلیل تجدیدی باید در امتحانات شهریور شرکت کرده و پس از آن در مدرسه ثبت‌نام شوند.

دریافت وجه هنگام ثبت‌نام، محدوده جغرافیایی و اعمال برخی شرایط از سوی مدارس دولتی برای ثبت‌نام، تابستان هر سال جزو بیشترین شکایات خانواده‌ها از روند ثبت‌نام مدارس است.

اگر چه آموزش‌وپرورش از بازرسی و برخورد با مدارس متخلف خبر می‌دهد اما بازهم تابستان هر سال بحث ثبت‌نام مهمترین مشکل خانواده‌هایی است که فرزند دانش‌آموز دارند، مشکلاتی که برخی از آنها به دلیل کیفیت پایین آموزش در مدارس دولتی رُخ می‌دهد و برخی نیز به دلیل عدم همراهی مدیران مدارس با خانواده‌ها و وجود قوانینی همچون مرزبندی مدارس توسط آموزش‌وپرورش است و هر سال نیز این دور باطل تکرار می‌شود.

سیدرحیم میرشاهولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش با اشاره به بازرسی از حدود 9 هزار 921 مدرسه، می‌گوید: از این تعداد هزار و 28 مدرسه غیردولتی و 8 هزار و 893 مدرسه دولتی بودند. بیشترین شکایات خانواده‌ها مربوط به رعایت محدوده‌بندی برای ثبت‌نام بود، اخذ شهریه مازاد مدارس غیردولتی و دریافت پول هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی از سایر تخلفات عمده مدارس است همچنین 48 پرونده از مدارس غیردولتی به شورای نظارت ارجاع داده شده تا اقدامات لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

با پایان فرصت ثبت‌نام در مدارس، اطلاعات 10 میلیون 98 هزار و 397 نفر از دانش‌آموزات در سامانه سناد وارد شده است که از این تعداد 6 میلیون و 735 هزار و 300 نفر در دوره ابتدایی، 2 میلیون و 271 هزار  و 720نفر در دوره متوسطه اول و یک میلیون و 91 هزار و 377 نفر در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 348 هزار و 711 نفر پایه دهم هستند.

طبق اعلام علی زرافشان رئیس ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش، پیش‌بینی می‌شود، مهر امسال با حضور 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز در مدارس کشور آغاز شود همچنین جمعیت کلاس‌ اولی‌ها با رشد به حدود یک میلیون و 50 هزار نفر برسد.

امسال کار هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نیز از پایه نهم آغاز شد که روند جدید هدایت تحصیلی منجر به اعتراضاتی از سوی دانش‌آموزان شد و برخی از رفتن به رشته مورد علاقه خود بازماندند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: