جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 مهر 1393     
ارایه رایگان کیف پول الکترونیکی

ایسنا: علیرضا طلوع در نشست خبری شرکت جیرینگ با اشاره به این‌که خدمات کیف پول این شرکت در ابتدا به صورت رایگان به کاربران ارائه خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به این که در حال حاضر بانک مرکزی تصمیم دارد برای تراکنش‌های دستگاه‌های POS 200 تا 300 تومان کارمزد دریافت کند، خریدهای با قیمت پایین برای مشتریان نمی‌ارزد، بنابراین سیستم کیف پول می تواند روش خوبی برای انجام این گونه خریدها باشد.

وی با بیان این‌که قیمت تمام شده تراکنش‌ها از طریق سییستم تلفنی کیف پول کمتر خواهد بود، افزود: ممکن است بعدا طبق ساختار بانک مرکزی سرویس‌های کیف پول برای مشتریان هزینه داشته باشد.

مدیر عامل شرکت جیرینگ ادامه داد: به دلیل این که شرکت جیرینگ مثل بانک‌ها از رسوب و گردش پول درآمد ندارد، بعدا از مشتریان کارمزد دریافت خواهد کرد اما مبلغ این کارمزد کم خواهد بود.

طلوع درباره ارائه مجوز برای راه اندازی سیستم کیف پول تصریح کرد: قرار بود مجوز زودتر صادر شود با این حال شرکت جیرینگ انحصار راه اندازی سیستم کیف پول را ندارد و به نظر من نباید دراین زمینه محدودیت قائل شد. یکی از ابزارهایی که می‌توان برای پرداخت استفاده کرد تلفن همراه است و ممکن است در این زمینه هر تکنولوژی دیگری نیز قابل استفاده باشد.

مدیر عامل شرکت جیرینگ با اشاره به این‌که در حال حاضر کدهای شرکت جیرینگ در مارکت در حال استفاده است، خاطرنشان کرد: برای حفظ امنیت پرداخت‌ها از طریق تلفن همراه با شبکه بانکی و UFFE و شبکه شاپرک اتصال برقرار شده است و بانک‌ها می توانند از این طریق تست‌های امنیتی را انجام دهند.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر مشترکان سیستم جیرینگ از خدمات خرید شارژ، قبوض و دریافت موجودی بانکی استفاده می‌کنند، گفت: هدف آینده شرکت جیرینگ تمرکز بر ارائه خدمات خرید اینترنتی و توسعه سرویس مارکت است و در نظر داریم که خریدها از طریق فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از تلفن همراه امکان پذیر باشد.

مدیر عامل شرکت جیرینگ با بیان این‌که در حال حاضر 60 تا 70 درصد از تراکنش‌های فضای مجازی از طریق سیستم جیرینگ صورت می پذیرد، اظهار کرد: عمده‌ترین خریدهای مشترکان این سیستم مربوط به پرداخت قبوض می شود و متوسط خرید شارژ از طریق سیستم جیرینگ بین 2500 تومان تا 3000 تومان است.

طلوع با بیان این‌که 34 میلیون نفر تا به حال سیستم کیف پول همراه خود را راه اندازی کرده‌اند، تصریح کرد:‌ با این حال تعداد کاربران فعال این سیستم 11 میلیون نفر است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت جیرینگ انتظار داشت مجوز برای فعالیت‌های مختلف سیستم کیف پول از سوی بانک مرکزی زودتر ارائه شود با این حال این سیستم در حال حاضر در حوزه اپراتوری مجوز دارد و در حوزه بانکی گرفتن مجوز منوط به راه اندازی سامانه سپاس است.

مدیر عامل شرکت جیرینگ با بیان این‌که سیستم کیف پول همراه زودتر از تکنولوژی کارتخوان در کشور در بین مردم ترویج پیدا خواهد کرد، افزود: تجربه دنیا نشان می دهد که استفاده از هر تکنولوژی جدیدی نیازمند زمان برای فرهنگ سازی است. برای مثال سیستم کارتخوان 10 سال است که به کشور وارد شده و تنها در دو یا سه سال اخیر در بین مردم جا افتاده است با این حال پیش بینی می‌شود زمان فراگیری سیستم کیف پول تا دو سال طول بکشد.

طلوع با بیان این‌که در سیستم پرداخت از طریق کیف پول از روش NFC استفاده می‌شود تصریح کرد: با توجه به این که جایگاه رگولاتور و بانک مرکزی به عنوان قانونگذار ارائه مجوز و تایید چارچوب‌ها است، شرکت جیرینگ این آمادگی را دارد که هرگونه سرمایه‌گذاری در این حوزه را بپذیرد.

وی افزود: اما به نظر من باید سامان دادن به سیستم کیف پول و PFC همزمان با هم انجام شود زیرا سیستم کیف پول برای خریدهای کمتر از 50 دلار و یا زیر صد هزار تومان مناسب‌تر است.

مدیر عامل شرکت جیرینگ درباره بسترهای راه‌اندازی NFC اظهار کرد: یکی از بازیگران این حوزه سازندگان تلفن همراه هستند و بازیگر دیگر آن دستگاه‌هایی هستند که پذیرنده NFC خواهند بود که به این دستگاه READER گفته می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: