جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 شهريور 1395     
تجلی «مهندسی ایرانی» در خط 6 متروي تهران؛
اتصال تونل هاي خط 6 مترو در 20 نقطه با اختلاف زير 2 سانتي متر

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدير پروژه خط 6 متروي تهران با اعلام اين كه خط 6 مترو به عنوان پروژه‌اي كاملاً داخلی که «مهندسی ايراني» در آن متجلی شده با 31 كيلومتر طول از دولت آباد در جنوب شرق تا كن در شمال غرب تهران امتداد دارد، گفت: 9 كيلومتر از اين 31 كيلومتر توسط دستگاه مكانيزه حفار مترو موسوم به تي بي ام حفر شده است.

 

مهندس سيد مهدي پور هاشمي افزود: خط 6 مترو در 6 نقطه با 5 خط متروی تهران تقاطع دارد و 8 و نيم كيلومتر از اين خط با 6 ايستگاه تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.

وي با اشاره به اين كه با بهره برداري كامل از اين خط، پيش بيني مي شود بيش از يك ميليون سفر به ظرفيت سفرهاي روزانه مترو اضافه شود، اظهار كرد: در جريان ساخت اين خط، ركوردهاي جديدي در متروي تهران از جمله ركورد حفر 24 متر تونل در 24 ساعت با دستگاه تي بي ام به ثبت رسيده است.

پور هاشمي با بيان اين كه در حال حاضر بالغ بر 8 هزار پرسنل در 78 جبهه كاري پروژه خط 6 فعال هستند، تصريح كرد: حفاري 25 و نيم كيلومتر معادل 89 درصد تونل ها به اتمام رسيده و 19 كيلومتر معادل 66 درصد تونل ها لاينينگ شده است.

وي با اشاره به اين كه براي ساخت تونل هاي خط 6 مترو از تجربیات تونل هاي شهري از جمله تونل نيايش استفاده كرديم، اظهار كرد: به همين دليل است كه با 67 و نيم درصد پيشرفت فيزيكي، 6 دهم درصد نیز از برنامه زمان بندي جلوتر هستيم.

پور هاشمي با بيان اين كه در اصول مهندسي، اختلاف دو سر تونل كه از دو جهت به يكديگر مي رسند، بايد كمتر از 2     سانتي متر باشد، تصريح كرد: با استفاده از دانش مهندسان ايراني، در 20 اتصال خط 6 مترو اين اختلاف زير 2 سانتي متر بوده و در 5 اتصال باقي مانده نيز كه تا آخر شهريور به اتمام مي رسد، شاهد همين دقت خواهيم بود.

مدير پرژه خط 6 متروي تهران در پايان با تأكيد بر اين كه توسعه كمّي مترو به توسعه كيفي زندگي شهري كمك نموده و ضمن كاهش آلودگي هاي زيست محيطي از مرگ خاموش انسان ها كه بر اثر آلودگي هوا رخ مي دهد، جلوگيري مي كند، خاطرنشان كرد: اعتقاد داريم موفقيت اتفاقي نيست و از اين رو، براي كسب موفقيت در خط 6 مترو از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نكرده و نخواهيم كرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: