جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 مرداد 1395     
علت تولید زباله‌های دارویی در منازل

عضو انجمن علمی داروسازی ایران با تشریح علت تولید زباله‌های دارویی در منازل مردم بر ضرورت ادغام ادبیات طب سنتی در طب نوین تاکید کرد و گفت: شاخص‌های طب سنتی باید در طب نوین مورد استفاده قرار بگیرد.

تسنیم: خویی در نشست خبری پانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران درباره علت تولید زباله‌های دارویی در منازل مردم اظهار داشت: از مهم‌ترین دلایلی که مردم در منازل خود دارو انباشته می‌کنند می‌توان به 2 دلیل اشاره کرد، از جمله اینکه داروی باید به اندازه بیماری توسط پزشک تجویز شود و اگر اضافه بر آن تجویز شود اشکال دارد. از طرفی هم باید بیمار دارو را درست مصرف کند تا دارو اضافه نماند، بنابراین این دو دلیل از مهمترین دلایلی است که باعث می‌شود مردم داروهای زیادی را در منزل انبار کند.


عضو انجمن علمی داروسازان ایران در ادامه با تشریح روند داروخانه‌های گیاهی عنوان کرد: برخی نقدها به روش ساماندهی داروخانه‌های گیاهی در کشور وجود دارد و این نشأت گرفته از مخالفت با طب سنتی نیست زیرا طب سنتی یک وجه آن میراث فرهنگی کشورمان است که از ارزش بالایی برخوردار است. بنابراین مخالفت با ساماندهی داروخانه‌های گیاهی به هیچ عنوان مخالفت با طب سنتی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین معتقدیم حتی باید ادبیات طب سنتی در ادبیات طب نوین ادغام شود و از شاخص‌های فراوان طب سنتی در طب نوین استفاده شود. کما اینکه دانشجویان داروسازی نیز هم‌اکنون بسیار در حوزه داروهای گیاهی آموزش می‌بینند.

خویی با تاکید بر آموزش پزشکان طب نوین با داروهای گیاهی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون داروخانه‌های معمولی بالغ بر 4 تا 5 هزار قلم دارو می‌فروشند از مشکلات اقتصادی زیادی رنج می‌برند بنابراین آینده‌ داروخانه‌های گیاه با فروش 200 یا 300 قلم داروی گیاهی در وضعیت ابهام است. بنابراین می‌طلبد در این زمینه کار کارشناسی بیشتری صورت پذیرد کما اینکه هم‌اکنون نیز مراکز طب سنتی خود دارای داروکده هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: