جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 مهر 1393     
تابلوی روز پنجم فرشچیان مظهر تجلی طبیعت است

 به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس سازمان محیط زیست گفت: هنر زنگ بیدار باش انسانیت برای جلوگیری از روند تخریب کره خاکی می‌باشد و در این عرصه هنر محمود فرشچیان از یک ویژگی خاص برخوردار است.

در مراسم هم‌اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست در تجلیل از هنر نقاش برجسته ایرانی محمود فرشچیان، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور گفت: یکی از اسمهای الهی مصور یعنی نگارنده است و این صورت گری بخشی از صفات خاص الهی است، خداوند هر یک از مخلوقات را با صورتی خاص آفریده است به گونه‌ای که خواص هر فرد را در صورت آن می‌توان دید و این یکی از رموز خلقت است.

وی در ادامه تصریح کرد: شخصی که بتواند تصویرگری کند به نوعی سحر و معجزه‌گری انجام داده است و این برای زمینیان نیز این موضوع الهام بخش است.

ابتکار در ادامه افزود: متاسفانه گاهی یادمان می‌رود که مبدأ ما کجاست ودر ارتباط با یکدیگر و با محیط زیست اطرافمان دچار مشکل می‌شویم.

ابتکار در خصوص ارزش هنر بیان داشت: هنر رنگ بیدار باش انسانیت برای جلوگیری از روند تخریب کره خاکی می‌باشد و در این عرصه هنر محمود فرشچیان از یک ویژگی خاص برخوردار است.

وی در ادامه افزود: رابطه انسان و طبیعت یک رابطه الهی است این رابطه اگر از مسیر درست خود خارج شده باشد گمان باید تلاش کنند تا دوباره در مسیر مناسب قرار گیرد و در این راستا صورتگری و مینیاتور ایرانی نقش خاصی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص هنر استاد فرشچیان گفت: استفاده از هنر والای محمود فرشچیان برای انتقال پیام مهم حفظ محیط زیست که ابعاد جهانی دارد بسیار دقیق و علمی به تصویر کشیده شده است.

وی در خصوص تابلوی روز پنجم فرشچیان گفت: این تابلو را می‌توان تابلو تنوع زیست محیطی دانست در این تابلو محیط زیست به خوبی به تصویر کشیده شده است.

ابتکار در ادامه اظهار داشت: تنوع گیاهی و جانوری در یک حلقه پیوسته آب و خاک و هوا یک اکوسیستم را تشکیل می‌دهد اما متاسفانه انسان‌ها با بروز رفتارهای ناشایست این نعمات را یکی پس از دیگری از بین می‌برند.

*آب اولین عنصر تشکیل دهنده طبیعت

در ادامه این مراسم حمید چیت چیان وزیر نیرو درباره آب و مسائل پیرامون آن گفت: وقتی صحبت از طبیعت می‌شود اولین عنصر تشکیل دهنده آن یعنی آب به ذهنمان می‌رسد.

وی در ادامه بیان داشت: ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که با خشکسالی طولانی مواجه هستیم و طی هفت سال گذشته متوسط بارش سالانه نسبت به سال‌های گذشته کم و کمتر می‌شود.

وی در خصوص علل خشکسالی در ایران گفت: کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است بنابراین با این خشکسالی نمی‌توان جنگید بلکه باید با رفتارهای مناسب با آن کنار بیاییم. هر فردی چه کشاورز و یا یک صنعت گر و یا یک خانم خانه‌دار باید مدیریت مصرف آب را بداند در این صورت حتی می‌توانیم با خشکسالی مواجه شویم.

چیت چیان در پایان گفت: یکایک هموطنان باید به مسئولیت خطیر خود در برابر طبیعت و آب توجه کنند و به گونه‌ای رفتار کنند تا همگی با هم بر این بحران بزرگ غلبه کنیم.

در پایان این مراسم از محمود فرشچیان به خاطر سال‌ها تلاش در عرصه هنر به وسیله دو تن از محیط‌بانان محیط زیست تقدیر و قدردانی شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: