جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 مرداد 1395     
طرح تعریض حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

به گزارش گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 20 در خصوص سرانجام طرح تعریض حرم، کمبود سرویس بهداشتی و ادامه خط شش مترو تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توضیحاتی را ارائه کرد.

سید احمد صفوی با اشاره به عملکردش در منطقه 20 با بیان اینکه طی 10 سال اخیر اقدامات گسترده‌ای در شهرداری منطقه 20 صورت گرفته است گفت: در این مدت شاهد افزایش 55 درصدی بوستان‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله ساخت مترو خط شش، اصلاح مسیر دولت‌آباد تا ضلع شرقی حرم، تکمیل پایانه جوانمرد قصاب و احداث پل روگذر تقی آباد را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: همچنین احداث و تکمیل 10 بوستان، احداث دو مسجد، احداث سوله مدیریت بحران، ایجاد هشت زمین چمن مصنوعی و پیگیری ادامه ساخت برج طغرل از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 20 در سال جاری است.

صفوی با اشاره به پروژه ساخت ادامه خط شش مترو از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: خط شش ایستگاه دولت‌آباد پیش بینی شده بود اما با نگاه ویژه شهردار تهران به منطقه 20، ادامه خط شش از دولت آباد تا حرم مطهر تصویب شد که در حال حاضر زمین مورد نظر در ضلع شرقی حرم مطهر در اختیار پیمانکار قرار گرفته، اما به دلیل بافت زمین منطقه هنوز بررسی‌های زمین‌شناسی ادامه دارد.

وی در خصوص سرانجام طرح تعریض حرم نیز به ایسنا گفت در طرح تفضیلی شهر تهران برای ساماندهی زمین‌های اطراف حرم مشاور انتخاب شد و طرحی را برای ساماندهی مناسب فضای پیرامونی اطراف حرم تهیه کرده که در کمیسیون ماده پنج نیز به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح شامل ایجاد فضای مناسب در اطراف حرم برای حضور زائران در صحن‌ها و همچنین ایجاد یک رینگ پیاده در اطراف حرم و همچنین ایجاد یک فضا در ضلع شمال شرقی برای استفاده در مناسبت‌های خاص که زائران به طور ویژه به حرم می‌آیند، پیش بینی شده است.

شهرداری منطقه 20 افزود: همچنین در ضلع جنوب شرقی حرم طرح ویژه‌ای با 14 آیتم در حال بررسی است که با نهایی شدن این طرح، حرم از ضلع جنوبی قابل رویت برای افرادی که در مسیر شهید آوینی تردد می‌کنند قابل رویت و زیارت است.

وی با بیان اینکه اعتبار تملک خانه‌های باقیمانده در طرح تعریض حرم اخیرا نهایی شده است گفت: امسال بخشی از تملک انجام شده که با نهایی شدن اعتبارات شاهد وضعیت مناسب‌تری در اطراف حرم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خانه‌های قدیمی ضلع جنوبی حرم به دلیل قرار گرفتن در بافت فرسوده نیازمند توجه ویژه هستند افزود: به نظر می‌رسد با تحقق اعتبارات شهرداری نسبت به تملک 50 تا 70 پلاک اقدام کند.

شهردار منطقه 20 در ادامه با اشاره به سرانجام پروژه پل روگذر تقی آباد نیز اظهار کرد: تا اواخر مهر ماه این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه کاره رها شده در سطح منطقه 20 گفت: رکود ساخت و ساز به نوعی توانایی سازندگان را در تکمیل پروژه‌هایشان کم کرده هر چند که شهرداری جلسات زیادی با سازندگان داشته و حتی تسهیلاتی برای تکمیل پروژه‌ها پیش بینی کرده است اما باید وضعیت اقتصادی بهبود یابد تا شاهد رونق ساخت و ساز باشیم.

شهردار منطقه 20 در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرانه 18 متر مربعی فضای سبز در منطقه 20 ادامه داد: در بحث جبران سرویس بهداشتی شاهد رشد 147 درصدی هستیم اما با توجه به حضور گسترده مردم در مناسبت‌های خاص در حرم مطهر باید چشمه‌های سرویس بهداشتی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله باید به ازای هر 1000 نفر یک سرویس بهداشتی ایجاد شود گفت: در حال حاضر 421 چشمه سرویس بهداشتی داریم که هشت سرویس نیز در حال احداث است و با توجه به جمعیت 450 هزار نفری این منطقه حتی از میزان پیش بینی‌ها نیز جلوتر هستیم، اما باید در جانمایی سرویس‌های بهداشتی دقت بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه 137 هکتار بافت فرسوده در منطقه 20 موجود است عنوان کرد: کارگروه ویژه برای رصد و پیگیری مستمر بافت فرسوده ایجاد شده است که در نظر داریم با همکاری دولت بسته تشویقی جدیدی برای تجمیع پلاک‌های فرسوده در نظر بگیریم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: