جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
پرحادثه ترین جاده های کشور کدامند؟

مهر: دکتر مجتبی سیف در نشست خبری که ظهر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه از 15خرداد تا 5 مهر 93 که طرح تابستانه اجرا شده است 12 هزار و 912 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به مردم ارائه شده است افزود: کل عملیات‌های هوایی این سازمان 665 مورد بوده که در جریان برخی از عملیات‌ها اقلام و تجهیزات امدادی توسط آنها جابه‌جا شده و در اختیار حادثه‌دیدگان قرار داده شده است.

وی با اشاره به نجات 12 هزار و 700 نفر از مرگ حتمی گفت: به بیش از 26 هزار مصدوم و 155 هزار حادثه‌دیده امدادرسانی شده است که در این میان ۸ هزار و ۲۸۰ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و ۲۸ هزار نفر آنها به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

سیف با تاکید بر اینکه تعداد کل عملیات‌های جاده‌ای کشور در سال جاری را 6 هزار و 733 مورد بوده تصریح کرد: این مقدار در مقایسه با سال قبل 2.6 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، بیشترین عملیات‌های جاده‌ای به ترتیب در استان‌های اصفهان با 834 مورد، مازندران با 605 مورد و خراسان رضوی با 384 مورد به انجام رسیده است.

سیف افزود: اتوبان تهران ـ‌ قم با 68 مورد عملیات جاده‌ای همچنان پرحادثه‌ترین جاده کشور است و بعد از اتوبان تهران ـ‌ قم، جاده ارومیه ـ خوی با 59 مورد و کرج ـ قزوین با 58 مورد حادثه‌سازترین جاده کشور به شمار می‌روند.

وی همچنین از انجام 339 مورد عملیات در کوهستان‌های کشور خبر داد و گفت: کوهستانهای تهران با 64 مورد، مازندران با 41 مورد و گلستان با 30 مورد بیشترین عملیاتها را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته سیف، ارتفاعات دربند تهران با 34 مورد عملیات همچنان رکورددار عملیات امدادی در کشور محسوب می‌شود.

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر تعداد کل عملیاتهای دریایی و ساحلی کشور در سال جاری را 361 مورد عنوان کرد و گفت: استان مازندران با 170 مورد عملیات بیشترین عملیات‌ها را به خود اختصاص داده است و ساحل بابلسر با 68 مورد عملیات حادثه‌سازترین ساحل کشور به شمار می‌رود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: