جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 مرداد 1395     
توصیه وزیر دادگستری به پزشکان

وزیر دادگستری به جامعه پزشکی توصیه کرد: برای کاهش خطاهای پزشکی وقت بیشتری را صرف تشخیص بیماری و معاینه بیماران کنند.

مهر: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی روز چهارشنبه در گردهمایی فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: ما وظیفه داریم از جامعه پزشکی قدردانی کنیم، زیرا بار بزرگی از رسالت اجتماعی را بر دوش دارند.

وی با بیان این مطلب که امنیت، آرامش، ثبات و راحتی زندگی مردم به واسطه‌ خدمت جامعه پزشکی تأمین می‌شود، افزود: اگر هر کدام از ما یک بیمار در خانه داشته باشیم، سامان آن خانه ویرانی است زیرا همه اعضای خانواده و اطرافیان در عذاب روحی و روانی هستند؛ از همین رو ما باید شاکر خدمات پزشکی باشیم.

پورمحمدی با بیان این مطلب که جامعه پزشکی از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است، تاکید کرد: جامعه پزشکی از جهت فنی، حرفه‌ای و علمی نیز از جایگاه والایی برخوردار است و در عرصه‌های جهانی پزشکان ما به خوبی درخشیده‌اند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس را پزشکان کشور تشکیل می‌دهند، افزود: حضور مدیریتی پزشکان ما هم قابل توجه است و آنها در فضای سیاسی هم از ظرفیت بالایی برخوردارند.

وی در ادامه با طرح این موضوع که جامعه ما خیلی خوب‌پسند و زیادپسند است، گفت: سقف توقعات جامعه بالاست و این انتظار و توقع اجتماعی می‌بایست از نگاه مثبت و به عنوان یک ظرفیت برای تلاش و تحرک بیشتر مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

پورمحمدی در ادامه خطاب به جامعه پزشکی اظهار داشت: من از شما می‌خواهم همانطور که به بیمارانتان قول ویزیت می‌دهید، به وقت آنها احترام گذاشته و برای بیماران ارزش قائل شوید.

وزیر دادگستری از حق حیات به عنوان اصلی‌ترین حق برای انسان در تمامی مبانی حقوق بشر نام برد و گفت: حق سلامت مترتب بر حق حیات است و همه شهروندان هر جامعه‌ای حق دارند سالم زندگی کنند و در صورت بیماری از همه خدمات درمانی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور تأکید کرد: اجرای این طرح در دولت یازدهم به دلیل اعتراض به حق سلامت مردم بوده است و دولت پذیرفت زیر بار هزینه‌های طرح تحول سلامت برود تا مردم از حق سلامتی برخوردار شوند.

پورمحمدی با اشاره به مشکلات مالی اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: وزیر بهداشت همیشه در جلسات هیأت دولت از عدم تأمین بودجه برای اجرای طرح تحول سلامت گلایه دارد.

وزیر دادگستری در ادامه به موضوع خطاهای پزشکی اشاره کرد و گفت: اگر خطای پزشکی صورت می‌گیرد، باید آن را جدی بگیریم و قبل از اینکه هر کسی حساس شود، خود جامعه پزشکی می‌بایست نسبت به آن حساس شود.

وی ادامه داد: اگر به خودکنترلی و خودجبرانی رسیدیم، قطعاً به مقام حکمت دست یافته‌ایم زیرا پزشکان ما در گذشته حکمای جامعه بوده‌اند؛ این بد است که پزشک به خاطر خطای پزشکی به دادگاه بیاید.

پورمحمدی خطاب به جامعه پزشکی گفت: مردم با اعتماد به سراغ شما می‌آیند و از همین رو در تشخیص بیماری‌ها دقت کنید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: