جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
مراکز علمی کاربردی شهرداری باید نیروی انسانی جهادی تربیت کند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی  شهرداری نیوز،قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مراکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران باید ضمن بهره گیری از آموزش های جهادی، تربیت نیروی انسانی جهادی را هدف قرار دهند.

علی محمد نایینی مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه مدیر کل آموزش های شهروندی این معاونت، از مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران در منطقه 22 بازدید و طی نشستی با رئیس این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این نشست غلامرضا کریمی رییس مرکز  علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران ضمن خیر مقدم به حاضرین و بیان گزارش کاملی از روند آموزش در این مرکز دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون اظهار داشت: این مرکز  در سال 1390 با هدف آموزش مهارت های شهروندی به شهروندان تاسیس شد که طراحی و اجرای دوره های پودمانی مورد نیاز ادارات مختلف نیز از طریق دوره های پودمانی یا ایجاد رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف برگزار می شود.

مدیر مرکز علمی کاربردی آموزش‌های شهروندی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی این مرکز می‌تواند در پیشبرد نیاز‌های فوری شهروندان موثر باشد، افزود: عنوان درس و پودمان بر اساس نیازها شناسایی و تعریف می‌شود، در صورتی که دوره تعریف شده مجوز بگیرد، به عنوان دوره دانشگاهی برای علاقه‌مندان ایجاد می‌شود.

وی ایجاد رشته های تخصصی مرتبط با آموزش های شهروندی و ارتقای سطح کیفی و استانداردهای کلی فعالیت ها و امور آموزش مربوط به شهروندان را از جمله فعالیت های این مرکز دانست و افزود: ما در رشته های تکنولوژی آموزشی، تربیت بدنی، خانه کودک ونوجوان، تربیت بدنی، آموزش های شهروندی، امور نمایشگاهی، امور محله، سلامت یاری، مددکاری اجتماعی و مشارکتهای مردمی در مقطع کاردانی ودر رشته های مدیریت محله و آموزش بزرگسالان در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیریم.

کریمی خاطرنشان ساخت: همچنین با توجه به نیازهای مدیریت محلات شهر تهران، سرفصل های دوره های پودمانی با عناوین مدیریت و ساختار شهری، مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی،سرپرستی مراکز اجتماعی و فرهنگی، مفاهیم و ارکان مدیریت محله و ... نیز طراحی شده است.

در ادامه این نشست علی محمد نایینی مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این مجموعه آموزشی و تقدیر از فعالیت های  این مراکز، اظهار داشت: آموزش کارکنان شهرداری و شهروندان  کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است. البته فعالیت در حیطه آموزش تاثیر نامحسوس دارد و به تدریج اثرات مطلوب آن را شاهد خواهیم بود.

وی اساسی ترین اقدام در حوزه فرهنگی و اجتماعی را فعالیت در زمینه آموزش های شهروندی دانست و افزود: این فعالیت ها بویژه اگر با انجام برنامه ریزی آموزشی صحیح و مبتنی بر نیازسنجی از مخاطبان و توجه کافی به الزامات اجرای دوره ها به همراه باشد؛ به نتیجه خوب و مثبت منجر می شود.

نایینی مدیریت صحیح را یکی از اولویت های اداره این مراکز عنوان و تاکید کرد: مرکز علمی آموزشی نیازمند فضای مناسبی است که دانشجویان و اساتید به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در یک فضای تنفسی سالم فرهنگی به علم اندوزی و ترویج دانش بپردازند.

وی ادامه داد: مراکز علمی آموزشی ما باید فضا و زمینه ای را برای رشد و خودسازی دانشجویان و اساتید  فراهم کند.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران با تاکید بر لزوم تهیه محتوای آموزشی مناسب برای تدریس در این مراکز، اظهار کرد: متن و محتوا مهمترین اساس دوره های آموزشی است و با توجه به جدیدالتاسیس بودن این دوره ها و کاربردی بودن آن، باید سرمایه گذاری جدی بر روی تولید محتوا و متون آموزشی صورت گیرد.

وی یاد آور شد: در تالیف متون آموزشی در مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران باید از اساتید دارای ذهن خلاق، توان علمی بالا و عالم به نیازهای این مجموعه  بهره بگیریم.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت ویژه بکارگیری اساتید مناسب در این مراکز گفت: نوع ارتباط با دانشجویان، نوع انتقال مفاهیم و نگرش استادو حتی شخصیت و انرژی استاد در دانشجویان بسیار اثرگذار است.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن آموزش های فرهنگی و اجتماعی در مراکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران، افزود: امروز با جنگ نرم تمام عیار مواجه هستیم. باید با باور به جدی بودن این جنگ در حوزه درک جنگ نرم، ابعاد، عمق، ابزارها، بازیگران، حوزه های تاثیرآن و گروه مخاطبین این جنگ، آموزش های لازم را در این مراکز به دانشجویان ارائه دهید.

نایینی ادامه داد: اگر هنگام فارغ التحصیلی دانشجویان  مراکز در مراکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران، باور به مبانی جنگ نرم ایجاد نشده باشد و راهکارهای مقابله و شیوه های ایجابی مواجهه با جنگ نرم را نیاموخته باشند نمی توانند در حوزه فرهنگی جریان ساز و موثر باشند.

وی تاکید کرد: باید دانش مردم در مواجهه با فرهنگ های نوظهور، چگونگی رخ دادن تغییرات فرهنگی و نحوه مواجه شدن با آن را افزایش دهیم و آثار و کتاب های این حوزه باید با لحاظ افزایش روحیه و  تفکر انقلابی به عنوان مرجع قرار گیرد.

نایینی خطاب به مجموعه دست اندرکار مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران، گفت: شما در مجموعه ای فعالیت می کنید که نوع مدیریت این مجموعه را مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان مدیریت جهادی تایید کرد. بنابراین مراکز آموزشی ما نیز باید ضمن بهره گیری از آموزش های جهادی، تربیت نیروی انسانی جهادی را هدف قرار دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: