جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 مرداد 1395     
پاسخ همشهری به تذکر حکیمی پور

 

روزنامه‌ي همشهري

 

مدیر مسئول روزنامه همشهری در کانال تلگرامی خود به تذکر حکیمی‌پور پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، متن پاسخ مدیر مسئول روزنامه همشهری به تذکر حکیمی پور به شرح زیر است:

«آقای حکیمی پور بسم الله!

جناب آقای احمد حکیمی پور، عضو محترم شورای شهر امروز در صحن علنی شورای شهر نسبت به عدم درج جوابیه خود به اظهارات آقای سروری عضو محترم دیگر شورای شهر که در روزنامه همشهری منتشر شده بود، انتقاد کردند و در ادامه چنین اظهار نظر کردند که : چرا باید دبیرکل یک حزب سیاسی مدیرمسوول و سردبیر روزنامه همشهری باشد؟ برخی تلاش می کنند شورا و شهرداری دشمن باشند و مشخص نیست چه سودی می برند؟
اگرچه امیدوارم این تذکر و سخنان ایشان ارتباطی با نقد قبلی بنده در همین کانال شخصی درخصوص نوشته ایشان در یکی از روزنامه های صبح نداشته باشد، اما جهت روشنگری این چند نکته را عرض می کنم:
1- مطابق ماده 23 قانون مطبوعات، پس از وصول جوابیه نشریه مکلف است در یکی از دو شماره پس از وصول جوابیه را منتشر کند، نامه جناب آقای حکیمی پور همراه با هشت صفحه ضمیمه در روز شنبه 23 مرداد به واحد حقوقی روزنامه ارجاع شد تا مطابق ماده یادشده روند قانونی طی شود، همزمان مطلب ایشان حروفچینی و آماده صفحه آرایی شد اما ایشان ظهر دیروز با بنده تماس گرفتند و از عدم درج گلایه کردند و بنده عرض کردم که در دست اقدام است و چهارشنبه یا شنبه منتشر می‌شود و از ایشان استعلام کردم که چه روزی بهتر است و ایشان گفتند پس شنبه منتشر شود! حالا جای تعجب است که علی رغم این توافق شفاهی، چرا این تذکر در صحن علنی شورا طرح می شود؟! حتی ایشان پیشنهاد میزگردی را با حضور آقای سروری دادند که بنده استقبال کردم.
2- بنده با اطمینان عرض می‌کنم که تذکرات همه اعضای شورای شهر از هر طیف سیاسی که در جلسات شورا مطرح شده در روزنامه همشهری منتشر شده است حتی اگر علیه مدیریت شهری، شخص شهردار و خود روزنامه همشهری باشد. ضمن اینکه روزنامه همشهری به دفعات اظهارات غیرسیاسی اعضای اصلاح طلب شورا را منتشر کرده چنانکه در مورد اخیر همین شنبه حضور آقای مسجد جامعی را در برنامه تهرانگردی با عکس و تیتر در صفحه اول منتشر کرد.
2- از سوی دیگر آقای حکیمی پور در تذکر خود مطرح کردند که چرا باید دبیرکل یک حزب سیاسی مدیرمسوول و سردبیر روزنامه همشهری باشد؟ اولا باید از ایشان پرسید کدام قانون چنین منعی ایجاد کرده است؟ به همان دلیلی که دبیرکل یک حزب سیاسی می تواند عضو شورای شهر باشد، وزیر باشد، معاون رییس جمهور باشد به همان دلیل هم می تواند مدیرمسوول یک روزنامه باشد. مگر دامنه نفوذ و اختیارات یک وزیر و مسوول دولتی و عضو شورای شهر کمتر از یک مدیرمسوول است؟ ثانیا بنده به عنوان دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت از سال گذشته تا الان به همراه اعضای شورای مرکزی جمعیت، دیدارهای متعددی را با شخصیت های سیاسی از جمله آقایان لاریجانی، سید حسن خمینی، حدادعادل، ابوترابی، فدایی، رضایی، توکلی و ... داشته ام که برخی از آنها به دلیل اهمیت موضوع و نقل قول های مهم تیتر یک و عکس یک روزنامه های اصلاح طلب شدند، اما شما یک کلمه از این دیدارها را در صفحه اول روزنامه همشهری نمی بینید و بسیاری از آنها حتی در صفحه سیاسی روزنامه هم منتشر نشده اند در حالی که هیچ منعی هم برای انتشار وجود نداشت. اما اخبار حزب کارگزاران سازندگی در دهه هفتاد به تکرار در صفحه اول روزنامه همشهری منتشر می شد.
3- از سوی دیگر ایشان گفتند درج با تاخیر جوابیه، باعث دشمنی میان شورا و شهرداری می شود و اضافه کردند که برخی تلاش می کنند شورا و شهرداری دشمن باشند و مشخص نیست چه سودی می برند؟ احتمالا منظورشان از (برخی) بنده و همکارانم در روزنامه همشهری است. جناب آقای حکیمی پور! یک روز تاخیر در درج جوابیه (آن هم با توافق) باعث دشمنی میان شورا و شهرداری می شود یا گفتگو و مصاحبه روزانه با رسانه ها در تخریب عملکرد مدیریت شهری؟! اظهار اینکه هزینه اداره شهر صد برابر شده است، بیشتر رابطه شورا و شهرداری را مخدوش می کند یا درج با تاخیر جوابیه در روزنامه همشهری؟! بنده در یادداشت قبلی از جنابعالی سوال کردم که واقعا آیا در این دوره مدیریت گذشته از نگاه شما هیچ خدمت ارزشمندی در شهر تهران انجام نشده که در کنار همه انتقاداتی که طرح می کنید به آن موارد هم اشاره کنید؟ اغراق هم نکنید به واقعیت ها اشاره کنید. حداقل فقط یک مورد به خدمات مدیریت شهری در دوره ای که خودتان عضو شورای شهر بودید بپردازید. خب اینها دوستی می آورد. پس دوستی و دشمنی در دستان و بیان خود شماست اگر به دنبال دوستی هستید بسم الله!
4- وظیفه همه ما در هر جایگاهی که هستیم خدمت به مردم و رفع معضلات اساسی این کشور است و تلاش من و همکارانم در روزنامه همشهری نیز در این راستا است. امیدوارم فارغ از نگاه های سیاست زده در این مسیر گام برداریم.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: