جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 مرداد 1395     
روز بی‌مدال ورزشکاران ایران

در روز دهم بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو، ورزشکارن ایرانی نتایج خوبی کسب نکردند.

تسنیم: در روز دهم بازی‌های المپیک 2016 ریو، ورزشکاران رشته‌های کشتی فرنگی، والیبال و وزنه‌برداری کاروان امام رضا (ع) به مصاف حریفان خود رفتند.

برهمین اساس حبیب‌الله اخلاقی، فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم کشورمان از 17:30 به مصاف حریفی از سوئد رفت. او در نخستین مسابقه خود مقابل زاکاریاس برگ از سوئد قرار گرفت که در پایان با امتیاز 10 بر صفر پیروز شد.  وی در دومین مسابقه خود با داویت چاکوِتادزه روسیه‌ای روبه‌رو شد و با ضربه فنی شکست خورد و شانس راهیابی به جمع هشت کشتی‌گیر برتر وزن خود را از دست داد.  تنها شانس اخلاقی برای ادامه مبارزه در المپیک، حضور چاکوِتادزه در فینال بود که این کشتی‌گیر روس در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نماینده مجارستان با نتیجه 7 بر یک پیروز شد تا خودش راهی فینال شود و اخلاقی هم فرصت حضور در مرحله شانس مجدد را پیدا کند. اخلاقی در این مرحله به مصاف سامان طهماسبی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم جمهوری آذربایجان رفت و مقابل این حریف 3 بر 2 پیروز و راهی دور بعد شد.  
 
او در نهایت مقابل دنیس ماکسیمیلیان کودلا از آلمان قرار گرفت و با نتیجه یک بر یک شکست خورد. این شکست باعث شد اخلاقی یک قدم مانده به مدال برنز المپیک از این بازی‌ها حذف شود تا پس از حذف حمید سوریان در 59 کیلوگرم و بشیر باباجان‌زاده در 130 کیلوگرم، سومین فرنگی‌کار کشورمان باشد که با بازی‌های المپیک وداع می‌کند. اخلاقی با این نتیجه از دنیای کشتی خداحافظی کرد.
 
همچنین بشیرباباجان‌زاده در دسته 130 کیلوگرم با حریفی از چین رقابت کرد. او پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «کیانگ منگ» از چین رفت و مقابل این حریف با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت و راهی مرحله بعدی شد. باباجان‌زاده در کشتی دوم خود به مصاف ادوارد پاپ آلمانی رفت که این کشتی را با نتیجه 3 بر یک به حریف واگذار کرد.  با شکست 8 بر صفر ادوارد پاپ، فرنگی‌کار وزن 130 کیلوگرم آلمانی مقابل رضا کایالپ از ترکیه در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2016 ریو، بشیر باباجان‌زاده شانس حضور در گروه بازنده‌های این وزن را از دست داد و حذف شد.
 
در والیبال نیز شاگردان رائول لوزانو در تیم ملی کشورمان از ساعت 22:30 به مصاف روسیه رفتند و 3 بر صفر شکست خوردند. آنها عصر چهارشنبه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ایتالیا می‌روند.
 
رقابت‌های وزنه‌برداری هم در دسته 105 کیلوگرم از ساعت 2:30 بامداد روز سه‌شنبه به وقت ایران آغاز شد که محمدرضا براری، نماینده کشورمان در این دسته روی تخته رفت. او در حرکت یک‌ضرب، وزنه 186 کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت 2 ضرب نیز 220 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد. براری با مجموع 406 کیلوگرم به عنوان ششم رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: