جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 مرداد 1395     
تاثیر مصرف زیاد گوشت قرمز بر چاقی

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران عنوان کرد: مصرف بیش از حد گوشت قرمز به دلیل داشتن چربی و کلسترول موجب چاقی و افزایش وزن در افراد می‌شود

آنا: دکتر محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران گفت: پروتئین و گوشت جزو ملزومات مهم سبد غذایی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود زیرا مصرف این مواد غذایی موجب ترمیم بافت‌های فرسوده و رشد و نمو می‌شود.

وی افزود: پروتئین‌ها و اسید آمینه‌ها از منابع اصلی تأمین‌کننده نیازهای ضروری بدن هستند که این مواد غذایی در فرآورده‌های گیاهی یافت نمی‌شود بنابراین گوشت، پروتئین، حبوبات و ... جزو نیازهای ضروری انسان محسوب می‌شود.

هاشمی درباره تأثیر مصرف گوشت قرمز بر افزایش وزن و چاقی گفت: منابع حیوانی از جمله گوشت قرمز علاوه بر دارا بودن پروتئین دارای مقدار چربی و کلسترول هستند. بنابراین اگر این منابع غذایی به مقدار زیاد مصرف شوند موجب افزایش وزن و چاقی می‌شوند. بر این اساس، به افراد توصیه می‌شود منابع مختلف حیوانی، گیاهی، حبوبات و تخم‌مرغ را در سبد غذایی هفتگی خود بگنجانند.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران خاطر نشان کرد: نمی‌توان برای مصرف منابع غذایی برای افراد مرز مشخصی تعیین کرد اما افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند یا اسید اوریک خون آنها بالاست باید با محدودیت و زیر نظر پزشک گوشت قرمز را مصرف کنند اما در سایر افراد ممنوعیتی برای مصرف گوشت قرمز وجود ندارد ولی توصیه می‌شود که به مقدار کم و در حد نیاز بدن مصرف کنند



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: