جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 مرداد 1395     
آمادگی مقابله با ویروس زیکا در کشور

فارس: ایرج حریرچی در مراسم افتتاحیه کارگاه بین‌المللی دیپلماسی سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته که در حال حاضر از لحاظ سیاسی، اقتصادی و وقوع جنگ حساس بوده و بیماری‌ها در کشورهای مجاور می‌تواند کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد لذا دیپلماسی سلامت ازمهمترین موضوعاتی است که مورد توجه سازمان بهداشت جهانی و ایران همچنین و سایر کشورها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور قدرتمند است و می‌تواند تاثیرات مثبتی را از لحاظ سلامت بر روی سایر کشورها داشته باشد گفت: همچنین سازمان بهداشت جهانی با الگو قرار دادن طرح تحول می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را در سایر کشورها داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری امروز سمینار دیپلماسی سلامت گفت: این سمینار با مشارکت افراد پیشرو در کشور و برخی از کشورهای جهان برای ارتقای توانایی دیپلماسی سلامت برگزار شد و افرادی که در این کارگاه شرکت کرده مجرب و آموزش دیده بود و از جانب وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شده‌ اند.

حریرچی ادامه داد: کسانی که در حال حاضر در حوزه دیپلماسی سلامت مشغول کار هستند از سال قبل شناسایی شده و پیش‌ مطالعه‌های لازم را انجام داده‌اند و در کارگاه سه روزه دیپلماسی سلامت شرکت می‌کنند.

وی افزود: اهمیت برگزاری این سمینار به حدی بوده که رئیس منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی برای سمینار سه روزه در ایران پیام ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر کارشناسان ایرانی که در این سمینار شرکت می‌کنند 35 نفر هستند و تلاش می‌کنیم تعداد این افراد را بیشتر کنیم.

حریرچی درمورد وضعیت ویروس زیکا در کشور گفت: این ویروس در سطح بین‌المللی در برخی از کشورها که شرایط آب و هوایی لازم برای این ویروس را داشته و پشه ناقل را نیز دارند بسیار مهم است ولی خوشبختانه در کشور ما نگرانی عمده در این زمینه وجود ندارد، البته آمادگی‌های لازم برای مقابله با این ویروس را داریم.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده مرحوم کیارستمی گفت: اجازه دهید تنها سازمان نظام پزشکی در این زمینه اطلاع‌رسانی کند و امیدواریم هر چه زودتر مرحله دادرسی این پرونده در نظام پزشکی انجام شود و نتیجه آن سریعتر به سرانجام برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اقدام مهم کمیسیون برنامه و بودجه و بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت به مجلس پیشنهاد کرد که از محل فروش اوراق مشارکت 8 هزار میلیارد تومان آن را برای جبران بدهی‌های بیمه سلامت اختصاص دهند این در حالی است که قبلا این مبلغ 5 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

حریرچی ضمن تشکر از این اقدام دولت و مجلس گفت: امیدواریم براساس این مصوبه بدهی‌های عمده سازمان بیمه سلامت پرداخت شود.

وی گفت: از 8 هزار و 516 میلیارد اسناد ارسالی  5هزار و 433 میلیارد آن مربوط به بیمه سلامت است لذا اهمیت مصوبه مجلس به اندازه اهمیت اجرای طرح تحول در سال نخست است و امیدواریم با اختصاص این 8 هزار میلیارد مصوبه مجلس بدهی بیمه سلامت به صفر برسد و در بودجه سال بعد نیز بودجه لازم برای بیمه سلامت ایجاد شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: