جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 مرداد 1395     
دو خبر مهم معاون شهردار تهران در جمع معاونان ترافيك 22 منطقه پايتخت:
روان سازی ترافیک پل صدر و تغيير تدريجي ساز و كار پارك حاشيه اي

 

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران در جمع معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق 22 گانه پایتخت گفت: هدفمان اين است که با تغییر تدریجی ساز و كار پارك حاشيه اي، امكان توقف در محدوده مركزي شهر را به تدریج حذف نموده و به نوعی عمل كنيم تا دو طرف معابر مركز شهر را از زير چرخ خودروها خارج نموده و به زير پاي عابران پياده باز گردانيم.

دكتر مازيار حسيني افزود: اگر درآمدي بابت پارك حاشيه‌ اي متصور باشيم، از اين درآمد چشم پوشي مي كنيم و این درآمد را نمي ‌خواهيم، ضمن این که موضوع پاركينگ‌ که به شدت مورد كم توجهي قرار گرفته را مورد توجه جدي قرار خواهيم داد.

وي با اعلام اين كه در پهنه ‌هاي تجاري در خارج از كشور، اجازه پارك يك دستگاه خودرو را هم در حاشيه خيابان نمي‌ دهند و در اين پهنه‌ ها، حتي يك خودروي پارك شده در كنار خيابان نیز به چشم نمي‌ خورد، تأكيد كرد: در بسیاری از شهرهای جهان، نه تنها طبقات زيرين تمام ساختمان‌ ها، بلکه سقف برخي ساختمان ها نیز به پاركينگ اختصاص دارد.

خط‌ كشي جلوه ترافيكي شهر است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه هر ساختماني كه بخواهد ساخته شود، بدون تأمين پاركينگ مورد نياز واحدهاي خود ساختمان و تأمين ضريب نفوذ بالا، ‌نبايد اجازه ساخت داشته باشد، اظهار كرد: يك بار براي هميشه بايد روي موضوع مهم كمبود پاركينگ كه در بسياري از نقاط شلوغ شهر از ميدان قدس گرفته تا ميدان حضرت ولي عصر (عج) و از ميدان امام حسين (ع) گرفته تا ميدان انقلاب اسلامي مشكل ايجاد نموده، تمركز نماييم.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه يكي از بزرگراه‌هاي مهم شهر همچون شهيد چمران يا شهيد همت به عنوان الگوی سایر بزرگراه ها بايد به شكل استاندارد و ويژه و با استفاده از توانايي پيمانكاران توانمند داخلی از نظر امكانات و تجهیزات ترافيكي همچون خط‌ كشي مورد بازنگري قرار گيرد، تصريح كرد: خط‌ كشي، جلوه ترافيكي شهر است و اگر به درستي انجام شود، علاوه بر كمك به نظم بخشي به معابر شهر، باعث زيبايي شهر نيز مي‌ شود.

 

وي با تأكيد بر اين كه به منظور روان سازی جريان ترافيك عبوري از روي بزرگراه طبقاتي صدر و تونل نيايش بايد تا اول مهر و قبل از بازگشايي مدارس، دسترسي ‌هاي اضطراري پل صدر و تونل نيايش در ساعات اوج ترافيك بسته شده و صرفاً در غير ساعات اوج باز شود، خاطرنشان كرد: البته اين اقدام بايد در قالب يك نقشه اطلاع‌ رساني كه از تابلوهاي وي ام اس بزرگراهي تا اطلاع رساني از طریق رسانه های جمعی را در بر‌ مي گيرد، به آگاهی شهروندان رسانده شود.

هيچ بهانه اي براي كم كاري پذيرفته نيست

معاون شهردار تهران با اشاره به این كه هيچ بهانه اي براي كم كاري پذيرفته نيست و در اين ميان، مصالحي كه در تجهيزات ترافيكي به كار مي روند، بايد از مبادی مجاز خريداري شده و از استانداردهاي پيش بيني شده برخوردار باشند، اظهار كرد:     هر چند مسئولیت دريچه های معابر در حوزه فني و عمراني تعريف شده اند اما شکستگی دريچه هاي مربوط به كنترل ترافيك در سطح شهر به هیچ عنوان پذيرفته نيست.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه در حال حاضر در بحث دريچه های معابر، موقعيت خوبي داريم و عموماً دريچه ها همسطح هستند، تصريح كرد: هر جا حفاري مي شود، پس از انجام كار، محل حفاري شده بايد كاملاً همسطح شده و هیچ گونه عیب و نقصي نداشته باشد.

وي در پایان با تأكيد بر اين كه چراغ هاي راهنمايي و خطوط سفيد، نمادهاي نظم و انضباط در ترافيك محسوب مي شوند، خاطرنشان كرد: چراغ هاي راهنمايي بايد سالم و تميز بوده و خطوط سفيد مي بايست مرتب و منظم باشند تا بتوانند مردم را به رعايت نظم و انضباط در شهر و معابر شهری، ترغيب و تشويق نمايند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: