جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
حفظ و صیانت از محیط زیست و سلامت شهروندان با طرح تفکیک از مبدا

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،اولین کلبه بازیافت با هدف اشاعه فرهنگ طرح تفكيك پسماند خشك از مبدأ و سهولت دسترسي شهروندان به مبادي تحويل پسماندهاي خشك تفكيك شده، با همکاری اداره بازيافت منطقه 10 و تعامل و مساعدت شوراياري محله كارون جنوبي افتتاح و راه اندازی شد.

مراسم افتتاح اولین کلبه بازیافت شهر تهران با حضور هوشیار قائم مقام اداره کل پسماند شهرداری تهران، زنگنه فر معاون امور شهری و محیط زیست منطقه، مسیبی شهردار ناحیه 2 و جمعی از مدیران شهری در سرای محله کارون جنوبی برگزار شد.

در این برنامه مهرداد زنگنه فر معاون امور شهری و محیط زیست منطقه تفکیک از مبدا را کار ملی و وظیفه عمومی دانست که مستلزم مشارکت شهروندان و همکاری اداره خدمات شهری و اداره بازیافت است.

در ادامه هوشیار قائم مقام اداره کل پسماند شهرداری تهران رویکرد مدیریت شهری را تاکید بر چرخه بازیافت و تفکیک زباله از مبدا با مشارکت شهرداران نواحی دانست و گفت: عملیات تفکیک از مبدا از طریق معاونت امور شهری و بازیافت، بازآموزی و آموزش چهره به چهره از طریق معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سراهای محلات باید صورت گیرد.

وی بر ارائه آمار پلاک های آبی و خانواده های ساکن از طریق نواحی و برنامه ریزی برای مشاعات و اهدای کارتن پلاست و مخازن تاکید کرد و افزود: بزرگترین کمک بازیافت به خدمات شهری از طریق کم کردن حجم زباله و استفاده از محرک های لازم برای گرایش بیشتر شهروندان به این امر است.

گفتنی است در ادامه جلسه، مظفری رییس اداره بازیافت ضمن تشریح اقدامات انجام شده با بیان این که تعداد 27 غرفه در منطقه فعال است و 5 غرفه دیگر نیز در حال جانمایی است گفت: برخی غرف در ایام تعطیل نیز به شهروندان خدمات ارائه می دهند و با همکاری شهروندان به طور میانگین ماهانه 150 تن پسماند خانگی جمع آوری می شود.

وی اجرای طرح حامیان بازیافت و راه اندازی کلاس های دسته جمعی، راه اندازی تورهای یکروزه به مجتمع آراد کوه برای آگاه سازی شهروندان از فرایند تهیه کود کمپوست و تفکیک پسماند، جمع آوری پسماندهای خشک راسته های تجاری از طریق خودروهای ملودی را از اقداماتی برشمرد که در منطقه در دست اجراست و افزود: تاکنون 70 درصد از شهروندان آموزش طرح تفکیک را دیده اند، با فعالیت های انجام شده و ایجاد انگیزه بین شهروندان روزانه 30 تن پسماند خشک و 15 تن کاغذجمع آوری می شود و در این زمینه رتبه اول شهر تهران را داریم.

این گزارش می افزاید، کلبه بازیافت به عنوان اولين اقدام مشترك شوراياري محله و اداره بازيافت شهرداري منطقه در سرای محله کارون جنوبی واقع در خيابان مرتضوي، بعداز تقاطع كارون با هدف دريافت پسماندهاي خشك شهروندان محله و برگزاري دوره هاي آموزشي و ساير فعاليت هاي فرهنگي راه اندازی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: