جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 مرداد 1395     
ناوه از خطر سقوط نجات یافت

سخنگوی والی هلمند با بیان اینکه شبه‌نظامیان طالبان شب گذشته منطقه ناوه در ولایت هلمند را محاصره کرده بودند، گفت: این محاصره شکسته شده و ناوه از سقوط نجات یافت.

فارس: «عمر زواک» سخنگوی والی هلمند در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، اعلام کرد که حوالی ساعت یک شب گذشته، شبه‌نظامیان طالبان حملات تهاجمی به مرکز و مناطق مختلف «ناوه» را آغاز کردند.

وی افزود: شبه‌نظامیان در گام نخست قادر به محاصره شدید این منطقه شدند، اما در شب نیروهای کمکی از شهر «لشکرگاه» همراه با «حیات‌الله حیات» والی هلمند به این بخش رفتند.

زواک تصریح کرد: با حضور والی در خط مقدم جنگ، محاصره ناوه شکسته شد و طالبان از مراکز و مناطق مختلف رو به فرار گذاشتند.

وی با بیان اینکه وضعیت ناوه هم‌اکنون مطلوب است، گفت: عملیات پاکسازی با رهبری والی هلمند آغاز شده و قرار است تمام شبه‌نظامیان مستقر در این فرمانداری از بین برده شود.

سخنگوی والی هلمند همچنین اعلام کرد: در جریان نبرد نیروهای امنیتی افغانستان با شبه‌نظامیان حدود 80 شبه‌نظامی کشته و زخمی و 11 سرباز دولتی زخمی شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اجساد کشته شدگان و زخمی‌های شبه‌نظامیان در میدان نبرد و در اختیار نیروهای دولتی قرار دارد.

این در حالی است که ناامنی‌ها و حملات تهاجمی طالبان بر ولایت هلمند بیشتر از هر زمانی افزایش یافته و بر اساس گزارش‌ها، طالبان در تلاش حضور «هبت‌الله آخندزاده» رهبر طالبان در این ولایت هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: