جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 مهر 1393     
بیماری‌های روده‌ای

 

بهمن خدادادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: متاسفانه بیشتر موادی که توسط دستفروشان عرضه می‌شود بهداشتی نبوده و مصرف آنها می‌تواند سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازد.

وی تصریح کرد: همچنین اگر دستفروشی مواد بسته بندی شده و بهداشتی عرضه کند، از آنجاکه شرایط مناسبی برای نگهداری این مواد ندارد، باز هم مصرف این مواد می‌تواند ایجاد بیماری کند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیاری از دستفروشان به خاطر سوددهی بیشتر کارشان از مواداولیه غیربهداشتی و تقلبی برای تهیه موادغذایی از جمله ساندویچ استفاده می‌کنند که این امر می تواند تهدید جدی برای سلامت مصرف کنندگان باشد.

به گفته خدادادیان بیماری‌هایی روده‌ای، اسهال و استفراغ از جمله شایع‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از طریق مصرف مواد غذایی خریداری شده از دستفروشان هستند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه اظهارکرد: در همین راستا جلسه‌ای با شورای آموزش و پرورش استان برگزار و مصوبات خوبی برای برخورد با این افراد گرفته شد.

به گفته خدادادیان اکیپ‌هایی از طرف مرکز بهداشت شهرستان با همکاری اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی با دستفروشان حاشیه مدارس برخورد می‌کنند.

کارشناس بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از والدین خواست تا تغذیه زنگ تفریح دانش آموزان را از مراکز معتبر تهیه کرده و به آنها بدهند.

خدادادایان همچنین از والدین خواست تا در صورت علاقه فرزندانشان برای آنها ساندویچ خانگی درست کنند.

وی بهترین نوع ساندویچ را ساندویچ نان و پنیر و گردو، و نان پنیر و سبزی دانست و اظهارکرد: تنقلاتی مانند پسته و آجیل نیز می‌تواند تامین کننده انرژی مناسبی برای دانش آموزان باشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه در خصوص افزایش مصرف موادغذایی فست فودی در میان دانش آموزان هشدار داد و اظهارکرد: این مواد می‌توانند به علت چربی بالا و مواد افزودنی علاوه بر افزایش وزن و چاقی خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد.

خدادادیان معتقد است، والدین می توانند با تهیه ساندویچ خانگی و دادن آن به دانش آموزان از همان دوران کودکی ذائقه آنها را به غذاهای سنتی عادت دهند.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید مواد غذایی را به کودکان خود بدهند که کمترین میزان ادویه و چربی را داشته و در ضمن بتواند کالری مورد نیاز بدن دانش آموزان را تامین کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: