جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 مرداد 1395     
آغاز عملیات مرمت آسفالت در ۲۹ بزرگراه پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، احسان نوش آبادی ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات مرمت روکش آسفالت در سطح ۲۹ معبر بزرگراهی و در قالب ۱۰ پهنه اجرایی در دستورکار پیمانکاران سازمان مهندسی و عمران شهر تهران قرار گرفته و تلاش برای مرمت نقاط آسیب دیده این معابر آغاز شده است.

 

وی با بیان آنکه اقدامات مرمتی در بزرگراه‌های پایتخت براساس بروزرسانی اطلاعات حاصل از فعالیت سامانه مدیریت یکپارچه نگهداری معابر شهر تهران در سال ۹۳ تعریف شده است، گفت: انجام بازدیدهای میدانی و بازرسی‌های چشمی توسط مشاوران همکار پروژه، به شناسایی و ثبت دقیق‌تر نقاط نیازمند مرمت در سطح بزرگراه‌های پایتخت کمک کرده است.

نوش‌آبادی با بیان آنکه نقاط شناسایی شده  از طریق اجرای عملیات لکه گیری و تراش و روکش مرمت خواهند شد، افزود: متعاقب پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی در فصل پاییز، اجرای عملیات درزگیری نیز به مجموعه اقدامات مرمتی افزوده می‌شود تا از سرایت عوارض خرابی‌ها به سایر سطوح معابر پیشگیری شود.

معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، زمان بندی تعیین شده برای اجرای اقدامات مرمتی در بزرگراه‌های پایتخت را تا پایان سال دانست و یادآور شد: برآورد میزان آسفالت موردنیاز در این پروژه، حدود ۵۰۰ هزار تن بوده و برای نخستین بار در طرح‌های مرمتی معابر پایتخت، کیفیت و دوام روکش آسفالت برای یک دوره ۳ ساله از سوی پیمانکاران پروژه تضمین شده است.

وی با بیان آنکه نظارت بر کیفیت عملیات تولید، پخش و اجرای آسفالت توسط ۲ تیم نظارتی مختلف و به کمک استقرار و تجهیز آزمایشگاه‌های مقیم انجام می‌شود، از هماهنگی‌های انجام شده با مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران به منظور پایش عملکرد آزمایشگاه‌های کنترل کیفی آسفالت خبر داد و گفت: کیفیت مخلوط‌های آسفالتی مورد استفاده در طرح مرمت بزرگراه‌های شهر تهران، به وسیله افزودنی‌های ضد عریان شدگی آسفالت ارتقا می‌یابد.

به گفته مهندس نوش‌آبادی، معابر بزرگراهی مورد مرمت در این طرح براساس میزان آسیب‌دیدگی و اهمیت ترافیکی انتخاب و اولویت‌بندی شده و با توجه به اجرای عملیات ترمیمی در فاصله ساعات ۲۳ تا ۵ بامداد، این معابر دچار انسداد ترافیکی نخواهند شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: