جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 مرداد 1395     
معاون شهردار تهران به فاصله 6 هفته تا بازگشايي مدارس تأكيد كرد:
خانه تكاني ترافيكي تهران در آستانه سال جديد تحصيلي

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران در جلسه شوراي معاونان حمل و نقل و ترافيك شهرداري هاي مناطق 22 گانه پايتخت که به فاصله 6 هفته تا بازگشایی مدارس برگزار شده بود، با تأكيد بر لزوم خانه تکانی ترافیکی 22 منطقه تهران در آستانه سال جدید تحصیلی گفت: با توجه به محدوديت های موجود در ناوگان، هيچ خط جديدی در اتوبوسراني ايجاد    نمي شود و فقط خطوط موجود جا به جا مي شوند.

دكتر مازيار حسيني افزود: تعدادي از خطوط اتوبوسراني وجود دارند كه از قدیم به صورت سنتي فعال بوده اند و در حال حاضر، ادامه فعاليت آنها معنا و مفهوم چندانی ندارد، ضمن اين كه اگر هدف از راه اندازي خطوط بي آر تي سرعت بخشیدن به جا به جايي مسافران بود اما اين مهم با توجه به وجود خط هاي عادي به موازات خطوط بي آر تي، آنطور که انتظار داریم، محقق نشده و لذا خط هاي موازي بايد حذف شوند.

وي با اعلام اين كه موضوع انجام اصلاحات در خطوط حمل و نقل عمومی، نیازمند بازنگري متمركز است و به این منظور، علاوه بر 22 مشاور ترافيكي در 22 منطقه، بايد يك مشاور مادر نيز به کار گيريم و در انجام امور تلاش کنیم تا تصميم سازي و   تصميم گيري مخدوش نشود، تأكيد كرد: وقتي ايستگاه مترو در نقطه اي از شهر افتتاح مي شود، قاعده بازي پيرامون آن نقطه عوض مي شود و به عنوان نمونه، خطوط اتوبوسراني منتهي به ايستگاه های مترو بايد مورد بازنگري قرار گيرند.

ترافيك موضوعي چند بُعدی است و بايد چند وجهي به آن نگاه كنيم

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه پايانه هاي حمل و نقل درون شهري، محل هاي مهمي اند كه در طراحي آنها باید نكاتي همچون ورودي و خروجي، معماري و نور مورد توجه قرار گيرند، اظهار كرد: عمدتاً مشاوران ما ترافيكي هستند در صورتي كه بحث های ما فقط مباحث ترافيكي نيست، چرا که ترافيك موضوعي چند بُعدی است كه بايد از وجوه مختلف به آن نگاه كنيم و مشاوران ما نيز بايد چند وجهي باشند و این نکته را نباید فراموش کنیم كه كار ما صرفاً ترافيك نيست، بلكه ترافيك محور است.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه كار در شهر به ويژه كار ترافيكي، نوعی نمادسازي است و تحقق آن در فعاليت هاي حمل و نقلي به راحتي قابل انجام است و بايد مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در اين ميان، مناطق قديمي خیلی مهم اند که بايد مورد بازنگري قرار گيرند و به همين دليل است كه منطقه 12 از اهميت ويژه‌اي نزد مديريت شهري برخوردار است.

وي با طرح اين سوأل كه خط كشي معابر را براي چه انجام مي دهيم؟ خاطرنشان كرد: پاسخ این پرسش بسیار روشن است و آن این است که خط كشي در مرحله نخست براي تامين ايمني پياده ها و سواره ها در مرحله بعد جهت ایجاد نظم و انضباط در شهر و معابر شهری انجام شود و اگر خط كشي ضد ايمني عمل کند که فلسفه وجودی آن است، بايد از خير آن بگذريم و عطاي آن را به لقايش ببخشيم.

تغيير چهره 4 پايانه مسافربري تهران تا آبان

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه شهرداري تهران، 23 معاون حمل و نقل و ترافيك دارد كه يك نفر در ستاد و 22 نفر در 22 منطقه مستقر هستند، اظهار كرد: معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق، نمايندگان معاون شهردار تهران در مناطق هستند.

دكتر حسيني با بيان اين كه لازم است سازمان تاكسيراني، ساماندهي پايانه هاي درون شهري تاكسي را از منطقه 12 آغاز كند و سپس نسبت به سامان بخشي این پايانه در 21 منطقه دیگر اقدام كند، تصريح كرد: البته خانه تكاني در پايانه هاي برون شهري مسافربري آغاز شده و اقداماتي همچون اصلاحات ترافيكي، امنيت كامل، نظافت دقيق، خط كشي معابر و زيباسازي و نورپردازي محوطه در دستور كار قرار گرفته و تا آبان وقت داده ام كه انجام اين اقدامات در هر 4 پايانه مسافربري تهران انجام شود.

وي با تأكيد بر اين كه معاونان حمل و نقل و ترافيك 22 منطقه تهران يك ماه وقت دارند تا قبل از بازگشايي مدارس، دستي به سر و روي شهر بكشند و با آمادگي كامل به استقبال آغاز سال جديد تحصيلي بروند، اضافه كرد: شركت واحد اتوبوسراني نیز بايد به وضعيت ايستگاه هاي محلي و نظافت اين ايستگاه ها رسيدگي كند و به عنوان نمونه، رَمپي كه احداث شده تا افراد معلول با ويلچر از آن بالا رفته و سوار اتوبوس شوند اما افراد سالم هم با ويلچر نمي توانند از آن بالا بروند را اصلاح كند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: