جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 مرداد 1395     
ساماندهی موضوع پسماندهای شهر تهران از اولویت‌های معاونت خدمات شهری

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از فراخوان ساخت 2 زباله‌سوز جدید با ظرفیت 3000 تن خبر داد و افزود: از هفته آتی فراخوان ساخت دو زباله‌سوز هریک با ظرفیت حدود 1600 تن داده خواهد شد و قرارداد آنها به طور کامل بسته می شود.

مجتبی یزدانی با اشاره به ساماندهی موضوع پسماندهای شهر تهران به عنوان یکی از اولویت‌های معاونت خدمات شهری افزود: بی‌تردید همه حوزه‌های شهرداری تهران از اهمیت بسیاری برخوردارند اما حوزه خدمات شهری مورد قضاوت همه مردم قرار می‌گیرد و دلیل آن نیز نوع مأموریت‌های این معاونت است.

وی افزود: معاونت خدمات شهری با داشتن 6 سازمان، 3 شرکت و 3 اداره کل و حوزه‌های اجرایی خود در مناطق 22 گانه به صورت مستقیم با شهروندان در ارتباط است و امیدواریم در مدتی که مسوولیت این بخش را برعهده دارم، منشاء اثر باشم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بازدید خود از مراکز 22 گانه شهرداری تهران گفت: ضمن بازدید مناطق 22 گانه شهرداری تهران با مسوولان ادارات کل مناطق و شهرداران گفت‌وگوهایی داشتم و مشکلات مناطق در حوزه‌های خدمات شهری احصا شد و بر همین اساس برنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها به طور کامل با هماهنگی مناطق مشخص شد.

یزدانی افزود: موضوع تفکیک از مبداء که مورد تاکید شهردار تهران نیز بوده، در سال 95 نسبت به سال 94 از رشد قابل توجهی برخوردار بوده به طوری که تفکیک از مبداء از 13 درصد به حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است. بی‌تردید برای انجام درست موضوع نیازمند مشارکت شهروندان است. قطعا در فرهنگ‌سازی موضوع تفکیک از مبداء بحث‌های فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این راستا رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: قطعا هدف اول ما برای اجرای طرح تفکیک از مبداء با شهرک‌ها و ارگان‌ها خواهد بود و در مرحله بعد این طرح را در برج‌های بلند پیگیری خواهیم کرد. قطعا با اجرای کامل این طرح مخازن زباله شهر تهران جمع‌آوری خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص لزوم تعیین میزان پسماند خشک و تر شهر تهران گفت: قطعا با به کارگیری سیستم‌های مکانیزه آمار پسماند خشک و تر تهران به طور دقیق مشخص خواهد شد که کمک بسیاری در زمینه ساماندهی زباله‌های شهر تهران خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه زباله‌سوز های بیمارستانی گفت: طی تفاهمی که با وزارت بهداشت انجام شده است امیدواریم تفکیک از مبداء زباله های بیمارستانی آغاز شود و در آینده نزدیک نیز بتوانیم زباله‌سوز های جدیدی با کمک بخش خصوصی احداث نماییم.

وی ادامه داد: درحوزه زباله های ساختمانی نیز در حال حاضر روزانه حدود 50 هزار سرویس نخاله‌های ساختمانی را در سطح شهر تهران جمع آوری می کنند. در شهر تهران یک مرکز نخاله های ساختمانی با ظرفیت 3000 تن به بهره برداری رسیده و دو مرکز دیگر نیز تا اواخر مرداد ماه با ظرفیت حدود 5000 تن عقد قرارداد خواهد شد.

وی در باره سازمان بهشت زهرا(س) نیز گفت: زمینی به مساحت 400 هکتار در نزدیکی بهشت زهرای فعلی خریداری شده که به زودی و پس ازنهایی شدن اقدامات به این مجموعه اضافه خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده در باره میادین میوه و تره بار نیز از احداث و نوسازی 17 میدان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در برخی محلات کم در آمد سطح شهر تهران به زودی بازار های میوه و تره بار احداث خواهد شد.

شناسنامه دار شدن باغات شهر تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران و تاکید شهردار تهران برای تهیه شناسنامه باغات گفت: شناسنامه باغات در مساحت 2000 تا 5000 متر تهیه و تقدیم شورای شهر تهران شده است. امیدواریم تا پایان سال جاری شناسنامه باغات با مساحت 500 تا 2000 متر نیز تهیه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: