جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 مرداد 1395     
سواحل آلوده دریای خزر کدامند؟

معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست، از شناسایی شناگاه های آلوده کشور خبر داد.

میزان: پروین فرشچی گفت: از سال 93 طبق مطالعات دقیق به صورت فصلی آلودگی های میکروبی شناگاه های کشور را رصد کردیم که در این بین تعداد شناگاه های آلوده در استان گلستان میزان کمتری گزارش شده ولی شناگاه شناسایی شناگاه های آلوده کشورهای استانهای مازندران و گیلان بیشترین آلودگی را به نام خود ثبت کرده اند.

وی ادامه داد: این مسئله موجب شد تا سازمان محیط زیست دو پیشنهاد به وزارت کشور برای روند بهبودی شناگاه های کشور دهد.

فرشچی افزود: یکی از پیشنهادها، بازنگری شناگاه های موجود بر طبق استانداردها و ضوابط زیست محیطی بود و پیشنهاد بعدی هشدار به مردم برای جلوگیری از شناکردن در شناگاه های آلوده با نصب پرچم های خطر است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر این اساس پرچم آبی رنگ به عنوان سلامت شناگاه ها در سواحل بدون آلودگی میکروبی نصب می شود و سواحلی که آلوده هستند پرچم زرد رنگ به عنوان هشدار برای هموطنان نصب می شود.

فرشچی با اشاره به پایش 45 شناگاه استان مازندران افزود: از تعداد 45 ایستگاه مورد پایش قرار گرفته، 16 شناگاه با نامهای صدف بهشهر، مروارید بهشهر، رویان، نور، پارک نیلوی بابلسر، سی سنگان، نمک آبرود، رادیو دریای چالوس و جمشید آباد تنکابن به عنوان آلوده ترین مناطق این استان گزارش شده است.

وی با اشاره به پایش 45 شناگاه استان گیلان گفت: از تعداد 45 ایستگاه مورد پایش ، 10 ایستگاه با نام های ساحل قو انزلی ، صدف آستارا، متین سپیدکنار، امین آباد ، کیاشهر، گیسوم، مروارید خزر و پاسداران انزلی شناگاه هایی هستند که بیش از حد مجاز دارای آلودگی میکروبی گزارش شده است.

فرشچی در پایان خاطرنشان کرد: یک هفته آینده پرچمهای خطر در این ایستگاه ها نصب می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: