جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 مرداد 1395     
ترافیك پل‌صدر در روزهای آینده روان سازی می شود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، سیدمازیار حسینی در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه که‌ به‌منظور تجلیل از آنان برگزار شده بود، ضمن پاسخ‌گویی به موضوعات طرح شده از سوی خبرنگاران، اظهار داشت : مشكل اصلی در حوزه رسانه این است كه بحث‌های سیاسی تحت‌الشعاع موضوعات سلامت محور قرار می‌گیرد و این امر به غیر از آسیب زدن به افكار عمومی دستاورد دیگری به‌همراه ندارد.
 
وی در ادامه با تاكید بر این‌ موضوع که مشكل پل‌ صدر و تونل نیایش تنها نحوه دسترسی به آنها است، افزود: با اجرای صحیح دسترسی‌ها ظرف چند روز آینده مشکلات موجود در این بخش برطرف خواهد شد.
حسینی با اشاره به این‌که در شورای شهر قول داده‌ام، كاری را كه توان اجرای آن را ندارم وعده ندهم و پاسخگوی شهروندان باشم، تصریح کرد: این درحالی است كه اعتقاد دارم باید تعاملی دوطرفه بین خبرنگاران و مسئولان وجود داشته باشدتا در موارد بروز حادثه بین مدیریت بحران و پاسخگویی چرایی وقوع حادثه به خبرنگاران، اولویت با مدیریت لحظه‌ای حادثه باشد.

حسینی با تاکید به موضوعاتی که در خصوص پل‌صدر و تونل نیایش از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، ابراز داشت: این اتفاق درحالی است كه بر اساس آمار این پل نقش موثری در محل صرفه‌جویی بنزین داشته است، مشكل پل‌صدر و تونل‌نیایش تنها نحوه دسترسی است كه در چند روز آینده با اصلاحات در دسترسی‌ها برطرف می‌شود.
 
به گفته وی، دسترسی‌های اضطراری كه برای روز مبادا در طراحی تونل‌نیایش و پل‌صدر درنظرگرفته شده بود، به‌طور هم‌زمان موردبهره‌برداری قرار گرفته است كه این امر، اصل منطقی تعادل خطوط در پل و تونل را برهم زده است، به عبارت ساده‌تر دسترسی تامین شده بود تا چنان‌چه تعمیراتی داشتیم بتوانیم از تونل استفاده كنیم.
 
حسینی در ادامه با بیان این‌كه «برخی دسترسی‌ها اضطراری است و در ساعات پیك نباید مورد بهر‌ه‌برداری قرار گیرد»، افزود: متاسفانه اتفاق دیگری که در این بخش روی داده، از سوی دیگر با نیوجرسی پل نیز باریك شده و از سوی دیگر دسترسی به بزرگراه شهید مدرس نیز تراكم ترافیك را به دنبال دارد و موضوع تعادل خطوط و تقاضا و دسترسی‌ها را به‌هم ریخته است.
 
وی در ادامه با اشاره به عملكرد مثبت روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیك تصریح كرد: تقویت نیروهای روابط‌عمومی در راستای بهره‌وری مطلوب در اولویت قرار دارد.
 
معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به این‌كه طرح كاهش ابعاد مختلفی دارد كه در قدم اول هر خودرویی كه می‌خواهد وارد این محدوده شود ملزم به داشتن معاینه‌فنی خواهد بود، بیان داشت: بسیاری از رسانه‌ها با تعابیر متناقض از این طرح یاد می‌كنند اما معتقدم برای رسیدن به عملكرد موثر، لشگری توانمندتر از اصحاب رسانه ندارم و لذا انتظار دارم در ارائه اخبار صداقت و دقت را به‌عنوان پایه اصلی خبر در اولویت قرار دهید.
 
وی در ادامه با تاکید بر لزوم اصلاح ترافیك تهران را با زیرساخت‌های موجود و راهكارهای موثر فرهنگی و کاهش 30 درصدی آن، گفت: یكی از خواسته‌های عمومی عملكرد یك‌پارچه سیستم هوشمند ترافیكی است.
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که «توسعه مترو به‌عنوان یك مد حمل‌و نقلی موثر در تهران در دو زوم جنوب شرق و شمال غرب تهران در اولویت برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری است»، گفت: با بهره‌مندی از خطوط 6 و 7 تحولی موثر در زندگی مردم پایتخت به‌ویژه مناطق ذكر شده به وجود می‌آید.
 
معاون شهردار تهران اشاره به این‌ نکته که به شخصه روی معماری شهری حساسیت دارم، افزود: از این پس هیچ ایستگاه مترو، تاكسی و پایانه اتوبوسی را نخواهیم داشت كه به معماری آن توجه نشده باشد، چراكه معتقدم کرامت و شان مردم بسیار حائز اهمیت است و فضا و معماری می‌تواند بر رفتارهای ترافیکی شهروندان تاثیرات مثبتی داشته باشد.
حسینی در پایان از بهره‌برداری ماهانه یك ایستگاه مترو خبر داد و خاطر نشان کرد: تا پایان سال‌ جاری علاوه بر برخی ایستگاه های خط 6 مترو تمامی ایستگاه‌های میانی خط 3 نیز به بهره‌برداری می‌رسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: