جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 مرداد 1395     
صیدیک جعبه فیلم از کف اقیانوس

در یک اتفاق نادر ماهیگیران ایسلندی در تور صیادی خود جعبه حاوی حلقه های فیلم را از کف اقیانوس صید کردند.

مهر: ماهیگیران ایسلندی ماه گذشته صید غیرمنتظره و اسرار آمیزی داشتند و همزمان با بیرون کشیدن تور در ساحل جنوب غربی، جعبه حاوی حلقه های متعدد فیلم به دست آنها افتاد که در اختیار موزه ملی فیلم ایسلند قرار داده شد.

به گزارش یورونیوز،  فیلم ها پس از چندین دهه در عمق آب سالم بودند. مدیر موزه ملی فیلم ایسلند که معتقد بود فیلم ها ممکن است مربوط به جنگ جهانی دوم باشد با خشک کردن و تعمیر آنها چند عکس را در صفحه فیسبوک موزه فیلم قرار داد. مدیر موزه ملی فیلم ایسلند گفت: «خیلی زود فهمیدم که می توانم از بعضی از فریم های فیلم عکس بگیرم. از چندتایی با دوربینم عکس گرفم و در فیسبوک گذاشتم و امیدوار بودم توجه کسی را جلب کند.» کمی بعد یک مرد روس ساکن ایسلند عکس ها را شناخت. او به یاد می آورد که فیلم را در کودکی دیده است. فیلم سال ۱۹۶۹ در شوروی ساخته شده و فیلمی کارآگاهی است که هم اکنون در شبکه یوتیوب قرار داده شده است.

با انتشار این خبر، فیلم مورد توجه بسیار قرار گرفت. سفارت روسیه و فدراسیون بین المللی بایگانی فیلم برای شناسایی فیلم اعلام همکاری کردند. کسی نمی داند چطور نسخه ای از این فیلم از کف اقیانوس آتلانتیک سر درآورده است ولی همین نکته که ماهیگیران ایسلندی آنرا کشف و صید کردند تصادف خارق العاده ای است و شگفت انگیزتر اینکه هنوز هم قابل دیدن است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: