جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
امیدواریم با مدیریت جهادی قالیباف مشکلات شلمچه رفع شود

به گزارش شهرداری نیوز ،حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در نشست شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها با وزیر کشور در سالن اجلاس اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار داشت: بخش اعظم مشکلات توسط استاندار و دکتر قالیباف بیان شد و خواست ما این نیست که این اتفاقات در این دوره بیفتد. وی افزود: با این حال این درد مردم است که باید به آن رسیدگی کرد.

 

 امام جمعه خرمشهر، یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان را بحث دوگانگی مدیریت در شلمچه خواند و گفت: بحث دوگانگی در مدیریت شلمچه در چند سال گذشته آسیب جدی به شهر وارد کرده که با ایجاد وحدت مدیریت در شلمچه بخشی از مشکلات این منطقه حل می‌شود.

 

 موسوی در ادامه با بیان اینکه بحث ترمینال در شلمچه بحثی بسیار مهم است، اضافه کرد: در ایام اربعین زن و مرد 48 ساعت در فضای محدودی قرار می‌گرفتند که جز گناه نتیجه‌ای دیگر نداشت. امیدواریم با این مدیریت جهادی که در شما وجود دارد، ترمینالی در شأن مردم خرمشهر احداث شود.

 وی در ادامه به روستاهای امتداد جاده شلمچه اشاره کرد و گفت: پیش از جنگ در خرمشهر 18 روستای فعال در محدوده میدان مقاومت تا مرز شلمچه وجود داشت که با کمال تأسف تبدیل به تلی از خاک شده و مین‌زدایی آن‌ها نیز تنها به صورت سطحی انجام گرفته است.

 امام جمعه خرمشهر در ادامه تصریح کرد: زمین‌های مسیر شلمچه تنها تا عمق 30 سانتیمتری مین‌زدایی شده که واگذاری این زمین‌ها به مردم نیازمند مین‌زدایی عمیقی است.

 به گفته موسوی، واگذاری این روستا‌ها و همچنین مینوشهر، خواست مردم خرمشهر است.

 این روحانی با اشاره به افتتاح بازارچه مرزی، عنوان کرد: این بازارچه افتتاح شده و هم‌اینک فعال است که تقاضا داریم فعال‌تر نیز شود.

 وی ادامه داد: حدود هشت ماه پیش تنها کالایی که از مرز شلمچه به عراق صادر می‌شد کالاهای ساختمانی بود اما اکنون کمتر کالایی را سراغ داریم که از این مرز به عراق صادر نشود، و این بارقه امیدی در دل مردم است که تقاضا داریم این روند فعال‌تر از اینک ادامه یابد.

 امام جمعه خرمشهر، تجمع پساب‌های نیشکر را دیگر مشکل مهم موجود در نقطه صفر مرزی خواند و تصریح کرد: تجمع پساب‌های نیشکر در نقطه صفر مرزی، غالب پاسگاه‌ها را مورد تهدید قرار داده و امنیت را مخدوش کرده است که این امر نیز نگاه ویژه را به خود می‌طلبد.

 موسوی در پایان عنوان کرد: با داشتن نگاه ویژه به این مشکلات و همچنین لایروبی اروندرود می‌توان تحول خوبی در شهرستان ایجاد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: