جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 مرداد 1395     
کارگردان شوق پروازکاش معلول بودم

کارگردان سریال شوق پرواز ساخت این سریال را از افتخارات زندگی خود دانست و گفت: افراد دارای معلولیت توانمند و مستعد کارهای بزرگ هستند و با این توانمندی کاش من هم معلولیت داشتم.

مهر: یدالله صمدی کارگردان سریال شوق پرواز و افسانه بایگان بازیگر این سریال که با موضوع زندگینامه شهید سرافراز قزوینی، سرلشگر خلبان عباس بابایی ساخته و از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، چهارشنبه شب از میهمانان ویژه سومین شب از مجموعه شب‌های هجدهمین جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز شدند.

معلم نمونه یزدی از دیگر میهمانان ویژه این مراسم بود که هر روز دانش آموز معلول خود را در آغوش می گیرد و به مدرسه می برد و برای نشستن این دانش آموز روی زمین و راحتی وی، کلاس درس را فرش کرده است.

صمدی، کارگردان سینما و تلویزیون در این برنامه که به همت کانون معلولین توانا در قزوین برگزار و سومین شب آن با سالگرد شهادت این شهید گرانقدر مقارن شد، اظهار کرد:بسیاری از افرادی که ظاهرا تندرست هستند کاستی‌هایی دارند که داشتن محدودیت جسمی در مقایسه با آنها مفهومی ندارد.

وی با بیان این که کاش من نیز معلولیت جسمی داشتم، افزود: من در کانون توانا افراد توانایی را می‌بینم که هیچ محدودیتی ندارند و اگر معنای معلولیت این چنین است پس ای کاش من نیز معلولیت جسمی داشتم.

کارگردان سریال شوق پرواز با بیان اینکه تاسیس و فعالیت رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل کانون معلولین توانا به واسطه فعالیت افراد توانمند در این مجموعه ستودنی است ادامه داد:این مجموعه خاستگاه افرادی است که در تفکر و اندیشه سرآمد هستند وداشتن معلولیت جسمی نتوانسته آنها را از مسیر رشد و بالندگی بازدارد.

صمدی همچنین به زندگی پرافتخار شهید بابایی اشاره کرد و گفت: ساخت فیلم شوق پرواز افتخار بزرگی بود که توانست زندگی این شهید بزرگوار اهل قزوین را در معرض نمایش بگذارد.

وی همچنین به مسئولان کانون توانا قول داد تا به‌ عنوان سفیر معلولان از به حاشیه کشیدن نقش معلولان در فیلم ها و سریال‌هاپیشگیری کرده و مروج این فرهنگ باشد که برای تنبیه نقش‌های منفی در فیلم‌ها نباید به آنها نماد معلولیت بدهند.

در این مراسم علاوه بر سید محمد موسوی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره کانون معلولین توانا و محمدرضا هادی پور مدیرعامل این کانون، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین، سیدمعرفت اله احمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، حسین عمویی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، مظفری سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قزوین و جمعی از مسئولان، دانش آموزان و خانواده های آنان نیز حضور داشتند.

۱۴ مردادماه سالروز شهادت سرلشگر شهید خلبان عباس بابایی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: