جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 14 مرداد 1395     
آخرین وضعیت سیلاب در فیروزکوه

برخی تأسیسات و امکانات زیرساختی و ابنیه های تاریخی در جریان سیلاب در فیروزکوه آسیب دیده اند اما تاکنون خسارت جانی ناشی از این سیلاب گزارش نشده است.
مهر: بارش باران در عصر چهارشنبه و ادامه یافتن آن در شهرستان فیروزکوه، موجب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق این شهرستان شد و خسارات هایی را به بار آورد.

بارش مداوم باران و طغیان رودخانه کنگرخانی در روستای امیریه این شهرستان موجب جاری شدن سیلاب در مزارع و زمین های مختلف شد.

رودخانه کنگرخانی به علت عرض کم و نامناسب در زمان بارش های سنگین و مداوم بسیار آسیب پذیر است و باید مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی برای بهبود این وضعیت تدبیر کنند.

نیروهای امدادی، انتظامی و خدماتی اعم از هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی از همان دقایق اولیه در محل های حادثه حضور پیدا کرده و به امداد رسانی به نقاط حادثه دیده پرداختند.

سیلاب به شهر فیروزکوه وارد نشد

سیلاب روز گذشته به برخی روستاهای شهرستان فیروزکوه نظیر اندور نیز رسید که خوشبختانه تاکنون خسارتی ناشی از این سیلاب در منطقه گزارش نشده است.

اگر چه شایعاتی مبنی بر ورود سیلاب به شهرستان فیروزکوه گزارش شد اما سیلاب به شهر فیروزکوه نرسید و نیروهای امدادی و انتظامی این شهر از روز گذشته در اماده باش قرار داشته اند.

بر اساس پیگیری های خبرنگار، برخی تأسیسات و امکانات زیرساختی و ابنیه های تاریخی در جریان سیلاب در فیروزکوه آسیب دیده اند.

محور تنگه واشی بازگشایی شد

ستاد حوادث غیر مترقبه در شهرستان فیروزکوه تشکیل شده و مسئولان و اعضای این ستاد، آخرین وضعیت موجود پس از سیلاب در این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

محور تنگه واشی نیز پس از این سیلاب دچار انسداد شده بود با تلاش مأموران امدادی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سرهنگ عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: نیروهای انتظامی پس از وضوع سیلاب در مناطق حادثه دیده حضور پیدا کردند.

وی افزود: نیروی انتظامی و پلیس از ظرفیت های خود برای خدمت رسانی به مردم و بهبود وضعیت موجود استفاده می کند.

سرهنگ ناظری ادامه داد: پلیس در کنار نیروهای امدادی و خدمت رسان به مردم فیروزکوه ارائه خدمت می کند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی متذکر شد: محور تنگه واشی در شرق استان تهران پس از وقوع سیلاب مسدودگردید اما پس از تلاش های صورت گرفته، این محور بازگشایی شد.

برآورد ها برای تعیین خسارت سیلاب در فیروزکوه ادامه دارد

نور الله طاهری فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز اظهار داشت: محور تنگه واشی که پس از سیلاب مسدود شده بود با تلاش های صورت گرفته باز گشایی  و ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان نیز در این منطقه مستقر شد.

وی افزود: برآوردها برای تعیین خسارات احتمالی ناشی از سیلاب در فیروزکوه آغاز شده و همچنان ادامه دارد اما برآوردهای اولیه از خسارت بیش از 1.5 میلیارد تومانی حکایت می کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: