جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 مرداد 1395     
معاون شهردار تهران در جمع معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق تأكيد كرد:
کاری مهم تر از تأمین ایمنی شهروندان نداریم

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جمع مديران حمل و نقل و ترافيك شهرداري هاي مناطق 22 گانه تهران گفت: درايت، ذكاوت و استفاده از خِرد جمعي، مي تواند به ما كمك كند تا بار امانتي كه به دست ما سپرده شده را به سرمنزل مقصود برسانيم.

 

دكتر مازيار حسيني افزود: مناطق در اجراي سياست هاي حمل و نقلي از اهمیت ویژه ای برخوردارند و معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق، سرپل ارتباطي ما و مردم محسوب می شوند و ما هنگامي مي توانيم به مردم خدمت كنيم كه صف و ستاد به اتفاق تدبير كنند و با جمع بندي تدابير انديشيده شده، نسبت به اجراي آنها اقدام نمایند.

اين استاد دانشگاه با طرح سه سوأل از معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق شامل «اولين اولويت منطقه اي كه در آن مشغول به كار هستند چيست؟»، «اولويت اول شهر تهران چه چيزی است؟» و «به عنوان معاون منطقه از معاون شهردار تهران چه انتظاری داريد؟»، از ایشان خواست تا به اين پرسش ها به صورت مكتوب پاسخ دهند.

حمل و نقل ریلی ستون فقرات شهرهاست

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه كار در شهر قابليت توقف ندارد و اگر بخواهيم در كارهايمان بازنگري كنيم، اين كار بايد بسيار سريع انجام شود، اظهار كرد: موضوع خط كشي معابر، بحث جدي و موضوع مهمي است و در اين ميان، بحث ايمني به مراتب مهم تر بوده و در درجه اول قرار دارد و در درجه بعد می توان از نظم و انضباط نام برد.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه نبايد خط كشي معابر به نوعي باشد كه ايمني را زير سوأل ببرد و به عنوان نمونه، پياده ها و سواره ها با كوچك ترين بارندگي بر روي خط كشي ها سُر بخورند، تصريح كرد: كاري مهم تر از تأمين ايمني شهروندان نداريم و موضوعات را نبايد صفر يا صد نگاه كنيم، بلكه بايد اولويت ها را شناسايي نموده و در وهله اول آن را مرتفع كنيم.

وي با تأكيد بر اين كه مهم ترين مأموريت ما جا به جايي مردم است و در اين ميان، نقاط تبادلي در ايستگاه هاي مترو بسيار مهم اند، اضافه كرد: حمل و نقل ريلي، استخوان بندي و ستون فقرات شهرها محسوب شده و خطوط اتوبوسراني، رشته هاي منشعب از آنها هستند و هماهنگي بین اين دو بخش را بايد به نحوي دنبال و اجرا كنيم كه هر دو به صورت يكپارچه عمل کنند.

هنر و معماری در تغییر رفتارهای ترافیکی مؤثرند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه اولويت مان اين است كه چگونه مي توانيم به كمك علوم اجتماعي و جامعه شناسي و با استفاده از هنر و معماري بر روي رفتارهای ترافيكي افراد و شخصيت ترافيكي جامعه كار كنيم و اثر بگذاريم، اظهار كرد: معماري ايستگاه هاي مترو و پايانه هاي حمل و نقل قبل از اجرا بايد مورد تأييد قرار گيرند و اساساً هر طرح حمل و نقلي قبل از اجرا بايد در كميته تخصصي مربوطه مطرح شده و بعد از تأييد، اجرا گردد.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه شخصيت رفتاري ما وابسته به فضاي پيراموني است که در آن زندگی می کنیم و از آن تأثير مي پذيرد، و در اين ارتباط، جمله معروفی است كه مي گويد «انسان ها، ساختمان ها را مي سازند و ساختمان ها هم انسان ها را»، تصریح کرد: در گذشته اي نه چندان دور، در ساختمان هاي تهران اصول معماري به دقت رعايت مي شد و امروز هم بحث ضوابط معماري، اصل مهمی است كه بايد به صورت جدي رعايت شود.

وي با تأكيد بر اين كه اگر خواستیم كاري را انجام بدهيم، بايد آن کار را تمام و كمال انجام دهيم،‌ اضافه كرد: كار درست،‌ كار بدون خطاست و اگر كاري انجام داديم، بايد حتماً آن را كنترل كنيم و 99 درصد بحث خط كشي معابر نظارت بر آن است، چرا كه اگر مجريان بدانند نظارت جدي از جانب کارفرما وجود ندارد، هر كاري بخواهند انجام مي دهند.

 

بر سر کیفیت پروژه های حمل و نقلی کوتاه نمی آییم

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه از بنّاهاي كيف به دست و به اصطلاح بناّهای كيفي كه به دانش روز مسلح نيستند، انتظاري نمي توانيم داشته باشيم، اظهار كرد: پيمانكاران حوزه حمل و نقل بايد از اندازه و رتبه مشخص برخوردار بوده و حجم و ميزان كاري كه به آنها واگذار مي شود مشخص و معين باشد، چرا كه حتی يك پيمانكار رتبه يك نيز نمي تواند همزمان چندين كار را با هم انجام دهد.

دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه بر سر كيفيت پروژه های حمل و نقلی كوتاه نمي آييم و در موضوعات ترافيكي كارها را به نوعي انجام مي دهيم كه اصولاً كار بد قابل اجرا نبوده و مجرياني كه كارشان را بد انجام مي دهند، قادر به ادامه فعاليت نباشند، تصريح كرد: البته در اين ميان، حضور ميداني و نظارت جدي بسيار مؤثر است.

وي در پايان خطاب به معاونان حمل و نقل و ترافيك مناطق با تأكيد بر اين كه حوزه حمل و نقل و ترافيك چه در ستاد و چه در مناطق، بايد شاگرد اول باشد و بدرخشد، گفت: مناطق بايد مشق خود را از سرمشق ستاد و البته بدون غلط انجام دهند و به اين منظور مي بايست كارها را با دل و جان انجام داده و به اصطلاح دلي كار كنند و فرصت خدمت به مردم كه به شدت ذيقيمت است را از دست ندهند و الآن كه مسئوليت داريم، باید كاري كنيم و فرصتي كه در اختيارمان قرار داده شده را قدر بدانيم.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: