جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 مرداد 1395     
آموزش داوطلبانه خط سفيد به ٧٠ هزار نفر از شهروندان

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، شهردار منطقه ١٧اعلام كرد براي نهادينه شدن احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي در سايه همكاري پليس راهور ؛قبض جريمه به دو بخش هشدار و تشويق تقسيم شده است .

مهدي عباسي با اشاره تلاش هاي فرهنگي منطقه 17 براي نهادينه شدن فرهنگ ترافيكي صحيح گفت :در منطقه ١٧ در معابري كه پروژه خط سفيد انجام شده و زير ساخت هاي ترافيكي لازم در آن محيا شده است ؛رويكرد بر خورد با رانندگان متخلف عوض شد.

وي با اشاره به تقسيم برگه به دو آيتم هشدار و تشويق گفت:با همكاري پليس راهور تغييراتي در برگ هاي جريمه اعمال شد رانندگاني كه قوانين احترام گذاشته اند ؛برگه تشويق و رانندگان متخلف به جاي برگه جريمه معمول ؛برگه هشدار دريافت مي كنند . وي تاكيد كرد :البته نوع تخلفات و اطلاعات خودرو در اين برگه ها ثبت مي شود تا رانندگان خاطي شناسايي شوند.

عباسي با اشاره به سامانه جمع آوري اطلاعات اين برگه ها گفت :اطلاعات اين رانندگان در سامانه اطلاعاتي ثبت خواهد شد البته كامل شدن اين اطلاعات منوط به اين است كه اين طرح در سراسر شهر تهران اجرايي شود، چون رانندگان متخلف در همه شهر تردد مي كنند.

وي با اشاره به انجام طرح هاي پايلوت آموزش ترافيك در منطقه 17گفت : 70 هزار نفر از مردم توسط جوانان داوطلب منطقه در راستاي پروژه خط سفيد آموزش ترافيكي ديده اند. به گفته عباسی، در حقيقت ما در منطقه ١٧ از وجود جوانان انگيزه مندي كه در خانه شهرياران جوان عضو بوده اند ؛ براي آموزش مباني خط سفيد استفاده كرديم . شهردار منطقه 17افزود:اين گروه داوطلب با حضور در معابري كه پروژه خط سفيد در آن انجام شد ؛به مردم آموزش ترافيكي مي دادند.وي با تاكيد بر اينكه احترام وتعامل مثبت در اين طرح با شهروندان رعايت شده است گفت :با اجراي اين طرح ٧٠ هزار نفر از اهالي منطقه به شكل چهره به چهره با رفتارهاي صحيح ترافيكي آشنا شدند.عباسي در پايان ياد آور شد :اگر اين طرح ها همزمان در مناطق ديگر اجرا شوند ؛شاهد بهبود فرهنگ ترافيكي شهروندان در بلند مدت خواهيم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: