جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 مرداد 1395     
متوسط سرانه مصرف مرغ در ایران؟

خبرگزاری ایسنا: حسن رکنی عصر دوشنبه در بازدید از یک واحد مرغداری در شهرستان خوسف افزود:
این در حالی است، متوسط سرانه مصرف مرغ در برخی کشورها کمتراز15و در تعدادی از کشورها بیش از 40 کیلوگرم است.
 
به گفته وی در حال حاضر بدون ایجاد زیرساختهای جدید امکان تولید حدود 2.5 میلیون تن گوشت مرغ وجود دارد و برنامه ای برای توسعه زیرساختها در صنعت طیور نداریم تا بتوانیم برنامه جدیدی برای مصرف تعریف کنیم که بخشی به افزایش مصرف سرانه و بخشی هم به توسعه صادرات اختصاص پیدا کند.
 
رکنی گفت: سهم گوشت مرغ در سبد خانوار افزایش پیدا کرده است، برنامه هایی پیش رو داریم تا شرایط مناسبی بتواند برای تامین منابع مصرف کنندگان و هم برای تولیدکنندگان که شرایط استمرار یابد، ایجاد کنیم.
 
وی یادآور شد: کیفت تولید گوشت مرغ مناسب است و به همین دلیل در تولید و صدور این ماده پروتئینی توفیق هایی خوبی داشته ایم.
 
رکنی بیان کرد: صدور سالانه 150 هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ نشان می دهد کیفیت را در عرصه بازارهای بین المللی حفظ کرده ایم و این اقلام عمدتا به عراق، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
 
معاون وزیر جهادد کشاورزی یادآور شد: یکی از برنامه های آتی این معاونت به تناسب افزایش صادرات و مصرف، افزایش میزان تولید داخلی است.
 
رکنی اظهار کرد: در پایان برنامه ششم میزان تولید گوشت مرغ به 2.5 میلیون تن برنامه ریزی شده و در افق 1404 تولید، دو میلیون و 900 هزار تن مد نظر است که پروژه های مختلفی هم در این مدت انحام خواهد شد.
 
به گفته وی در واحدهای مرغداری بهینه سازی وضع موجود، استاندارد محیط و پرداختن به امور محیطی برای پرورش نیاز است که با استقرار سیستم اتوماسیون امکان افزایش تراکم در واحدهای موجود ایجاد می شود.
 

مرغداری سلامت خوسف که مورد بازدید قرار گرفت از جمله واحدهایی است که با استقرار سیستم اتوماسیون موفق شد ظرفیت را به دو برابر افزایش دهد و با ضریب تبدیل غذایی خوب، طول دوره پرورش را کوتاه کند که این موضوع برای بهینه سازی واحدهای مرغداری در حال انجام است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: