جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 مرداد 1395     
مجلس قوانین مازاد را حذف می‌کند

خبرگزاری ایرنا: رضا شیران عصر دوشنبه در مراسم معرفی مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در مشهد افزود: برخی قوانین موجود در بخش های مختلف به ویژه در حوزه تولید نیازمند اصلاح است.
 
وی اظهار کرد: در این حوزه قوانین بسیار وجود دارد ولی هر قانون از یک مکتب اقتصادی گرفته شده است.
 
وی گفت: در بسیاری موارد، بسته های قانونگذاری نه تنها نقش حمایتی ندارند بلکه موانع زیادی نیز بر سر راه تولید ایجاد می کنند.
 
این نماینده مجلس با تاکید بر این که قوانین مازاد باید حذف شود، افزود: این موضوع در راس کار مجلس دهم قرار گرفته و هم اکنون حدود 700 ماده قانونی در حوزه مالیات به صورت مازاد وجود دارد که حذف آن در دستور کار مجلس است.
 
وی با بیان این که هر چه از پایتخت به عنوان مرکز قدرت دورتر می شویم، عدم توسعه و فقر بیشتر می شود اظهار کرد: مدل اقتصاد و قدرت در کشور مدل تمرکز گرایی است و بیش از 60 درصد مراکز اقتصادی ایران در تهران واقع شده لذا تا تمرکز گرایی وجود داشته باشد توسعه همه جانبه محقق نمی شود.
 
وی ادامه داد: چابک سازی از الزامات توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی است ولی هم اکنون با مطرح شدن چابک سازی همه به فکر تعدیل نیرو می افتند در صورتی که این امر به معنای افزایش اختیارات و تفویض اختیارات است.
 
شیران گفت: روند سرمایه گذاری در کشور حدود 200 روز به طول می انجامد لذا باید مدل تمرکز گرایی اصلاح شود و با تکیه بر عدالت محوری، توسعه همه جانبه و فراگیر محقق شود.
 
وی افزود: غرب کشور در زمینه هایی مانند راه ها، حمل و نقل و صنعت کاملا توسعه یافته است ولی شرق کشور دچار محدودیتها و عقب افتادگی در این زمینه ها است.
 
وی با بیان این که در مشهد نیز توزیع قدرت و ثروت در غرب و شرق این کلانشهر متفاوت است، گفت: این کلانشهر سالانه پذیرای 27 میلیون زائر داخلی و خارجی است و برغم این که اقتصاد زائر در این کلانشهر حدود هشت هزار میلیارد ریال است، نرخ بیکاری در آن حدود 2 درصد بیش از نرخ متوسط کشوری آن است.
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این مراسم گفت: امنیت و سلامت اقتصادی از الزامات اقتصاد مقاومتی است.
 
حمید گرمابی افزود: برای کاهش موانع در کسب و کار باید تمام سازمانهای مرتبط برای ایجاد کسب و کار جدید در یک مکان تجمع یابند.
 
وی اظهار کرد: بیش از یک سوم تولید ناخالص ملی کشور مربوط به حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در صورت رونق صنعت معضل بیکاری تا حد بسیار رفع می شود.
 
در این مراسم از زحمات مسعود اصغریان مدیرعامل پیشین شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی قدردانی و مسعود مهدی زاده به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
 

مسعود مهدی زاده مقدم پیش از این مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: